Catalunya ha registrat la segona tardor més càlida en més de 100 anys, i la primera va ser l’any 2022… Així ho han registrat les dues sèries centenàries del país, l’Observatori de l’Ebre, a Tortosa, i l’Observatori Fabra, a Barcelona. En el cas de l’Observatori Fabra, la temperatura de la tardor ha assolit els 19,4 ºC, que és +2,6 ºC superior a la normal. I és en aquest context de tardor anòmala que passem del fred als migdies assolellats i amb diferències de temperatura fàcilment perceptibles. I aquest dissabte estem a les portes d’un altre canvi, un altre estiuet. La previsió per a la ciutat que elabora el METEOCAT indica que dilluns serà un dia de sol i amb temperatures que arribaran als 21 graus.
4 graus més en dos dies
Si aquest dissabte a les 14 h a Barcelona es registrava una temperatura de 17 graus, per dilluns hem de sumar-ne 4, perquè el termòmetre a la mateixa hora s’enfilarà fins als 21 graus. Ara bé, ja n’haurem sumat dos aquest diumenge, quan a la mateixa hora el Meteocat preveu una temperatura de 19 graus. Pel que fa a la temperatura mínima, aquest dissabte estarà en 13 graus de matinada, la mateixa que tindrem dilluns, de manera que pel que fa a mínimes no notarem la diferència. Tampoc no s’espera ni una gota de pluja en els pròxims dies.
Setmana sense pluja i amb mínimes molt fresques
Després d’aquest dilluns assolellat i amb temperatura molt agradable, la setmana continuarà en aquesta línia, però ja amb màximes de 19 graus. Sense ni una gota de pluja, però alerta perquè el Meteocat dona mínimes molt per sota d’aquests 13 graus que hem tingut aquests dies. La mínima ja cau als 10 graus dimarts, i dimecres arribarà als 8. I encara més fresca de matinada dijous i divendres, en què el termòmetre arribarà a registrar els 5 graus de mínima.

