L’estiu ja s’albira a Barcelona. Malgrat que encara queden un parell de dies amb temperatures prou suaus, el cap de setmana ens situarà en un escenari ben diferent, amb el termòmetre que podria arribar als 40 graus en alguns punts del país i superar els 30 a la capital. De fet, segons els principals portals meteorològics, la sensació tèrmica arribarà als 35 graus durant aquest cap de setmana i s’allargarà durant la setmana vinent.
Dijous i divendres sense arribar als 30 °C
La temperatura deixarà un parell de dies encara relativament suaus, amb màximes mitjanes de 28 i 29 graus a Barcelona tant dijous com divendres. Una temperatura agradable que baixarà encara més durant la posta de sol; els 24 graus que marca el Servei Meteorològic de Catalunya a les 21 hores permetran viure una nit agradable. Aquest dijous, a més, podríem encara viure alguns xàfecs a estones del migdia. Malgrat que el Meteocat no preveu cap pluja important, altres portals com Meteoblue donen alguna petita possibilitat a cap a les 12 hores. En tot cas, cap portal preveu més d’un mil·límetre d’aigua.
Cap de setmana amb força calor
La calor arribarà el cap de setmana, i ho farà per quedar-s’hi. Tots els portals preveuen màximes de 30 graus tant dissabte com diumenge al migdia. Però la sensació tèrmica s’enfilarà fins als 36 graus al migdia. Les temperatures seguiran aquesta tendència per començar la setmana vinent, arribant dimarts a la temperatura màxima prevista: 32 graus que en semblaran 37, si apliquem la regla de la sensació tèrmica.
D’altra banda, la pluja brillarà per la seva absència. Via lliure, doncs, per anar a la platja. En aquest sentit, el mar restarà tranquil durant tot el cap de setmana que, això sí, podria deixar onades de mig metre la tarda – nit de diumenge. El vent també respectarà les estones de bany, amb ratxes màximes de 18 km/h, segons el Meteosat, entre les 10 i les 13 hores.