La tarda del dimarts ha estat marcada, meteorològicament parlant, per un ruixat fort que s’ha allargat durant gairebé dues hores. Segons la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya, els ruixats podrien donar un respir a primera hora del vespre, però tornaran breument a primera hora de la nit. Una pluja que està previst que visqui el seu moment de més intensitat al llarg de la tarda del dimecres. El Meteocat dibuixa una tempesta forta a Barcelona entre les 12 i les 15 hores del dimecres.

Dimecres passat per aigua

El cel continuarà tapat durant tota la nit de dimarts a dimecres, una situació que ens acompanyarà l’endemà durant tot el dia. El servei català no preveu cap xàfec de gran intensitat durant el matí, si bé dibuixa algun plugim a primera hora, entre les vuit i les nou. Res de gran importància. Després d’hores de calma, les tempestes arribaran just després de dinar i podrien quedar-se força estona, fins ben entrada la tarda. La previsió del Meteocat és que la pluja deixi uns 3 mm d’aigua acumulada a Barcelona. Res comparat, això sí, amb les tempestes del Pirineu i la plana de Vic, que podrien suposar més de 20 mm en només mitja hora.

Barcelonins al voltant d'una estació de Renfe i metro, en imatge d'arxiu / Jordi Play
Barcelonins refugiats de la pluja al voltant d’una estació de Renfe i metro, en imatge d’arxiu / Jordi Play

La pluja refrescarà una mica l’ambient, amb temperatures mínimes que baixaran als 18 graus, sobretot durant la matinada, i màximes que no superaran els 22 graus de mitjana, coincidint amb les hores de pluja, la qual cosa fa preveure un ambient de força xafogor a la capital catalana. Atenció també amb les ratxes de vent, que podrien apropar-se als 30 km/h en algunes zones. L’avís per risc de vent a Barcelona s’acostuma a activar quan aquestes ratxes superen els 40 km/h.

Tranquil·litat per Sant Joan

Malgrat que encara queden dies per a la revetlla de Sant Joan, en aquests moments els meteoròlegs no preveuen que les tempestes s’allarguin tant per a fer la guitza a la revetlla. De fet, la probabilitat de pluja cau en picat a Barcelona després del dijous. Això sí, la temperatura, que a inicis del cap de setmana podria apropar-se als 30 graus, caurà de cara a la revetlla, amb màximes previstes de 25 graus el diumenge.

Més notícies
Notícia: Un tram de l’L2 del metro quedarà sense servei el cap de setmana
Comparteix
TMB habilitarà un servei de busos llançadora per cobrir aquest tram sense servei
Notícia: FOTOS I Comença l’enderroc polèmic de l’Església de l’Esperit Sant
Comparteix
Els operaris munten les bastides per tirar a terra l'equipament religiós I Fonts de la Universitat Ramon Llull confirmen que les feines han començat aquesta setmana i es perllongaran tres mesos
Notícia: L’Ajuntament descarta mesures “dràstiques” a la zona de discoteques de Tuset
Comparteix
La regidora del districte, Maria Eugènia Gay, remarca que la proposta per declarar-la zona acústicament tensada "no ha prosperat"
Notícia: ERC vol blindar el pacte amb Collboni “abans de finals de mes” i esquivar la derivada del 12-M
Comparteix
Un mes després de les eleccions del 12-M, i amb la investidura pendent, els republicans volen materialitzar un acord que s'hauria segellat el febrer passat per evitar interferències catalanes

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa