Protecció Civil ha activat una alerta per fortes ratxes de vent, especialment a l’extrem sud del país, al Pirineu i algunes zones de l’àrea metropolitana. A Barcelona, el vent es farà notar sobretot a partir de dissabte al migdia i s’estendrà fins diumenge al vespre. La intensitat pujarà a partir de la una del migdia i es preveu que arribi a un pic entre les tres i les sis de la tarda, amb ratxes que podrien arribar als 70 quilòmetres per hora.
El grau de perill a Barcelona és de 2 sobre 6, que es considera “moderat”. El més habitual és que el vent no superi els 15 o 20 km/h, però en aquest cas, el Servei Meteorològic de Catalunya preveu ratxes mitjanes que vorejaran els 30 quilòmetres per hora i que, en determinades zones de la ciutat, generaran pics que doblaran aquesta xifra. Alguns portals, com Meteoblue, creat a una universitat de Suïssa per atendre agricultors europeus, preveu fins a 73 km/h.

El temporal de vent no estarà acompanyat de pluges, però sí d’una baixada de la temperatura. Les màximes de mitjana, a partir de diumenge, no seran superiors als 15 graus a Barcelona. I s’esperen mínimes que podrien arribar als 8 graus.
Quines mesures de prevenció s’han d’adoptar
En episodis de vent sobtats, Protecció Civil demana tancar i assegurar portes i finestres, abaixar les persianes i recollir els tendals, retirar testos i objectes de finestres i balcons que puguin caure al carrer i provocar un accident, i revisar els elements fixos, com l’aire condicionat o cables.
En aquest cas, tenint en copte que l’alerta és per un perill moderat, sobretot cal estar pendents en les zones de més risc. Evitar acostar-se al litoral, si l’alerta es trasllada a la vora del mar, i evitar situar-se sota d’arbres que siguin sacsejats pel vent. Altres aspectes a tenir en compte són les bastides o grues de les construccions o determinats murs, si són poc estables. En el cas d’aquest cap de setmana, l’Ajuntament de Barcelona no ha enviat cap avís recomanant que no es faci activitat a l’aire lliure.