Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
MÉTEO | Alerta groga a Barcelona per l’arribada d’una DANA

Baixada de temperatura notable a la ciutat. Aquest matí s’ha notat la fresca, i per avui el Meteocat preveu màximes que només arribaran als 15 graus. A més, el Servei Meteorològic ha activat un avís groc per tempestes i un per a pluges a Barcelona a partir de les 12 h i fins dijous a les 00:00 h. La previsible entrada d’una DANA al país provinent de França fa preveure pluges, tempestes i també onatge fort, també a Barcelona. Pel que fa al vent, es preveu que les ratxes més fortes es produeixin entre les 14 h i les 17 h, quan també hi ha d’haver els moments de pluja d’aquest dimarts. De fet, podrien allargar-se fins al vespre.

Dimecres sense pluja

Però la pluja a la ciutat passarà de llarg ràpid. Per dimecres ja no se’n preveu, i les temperatures començaran a recuperar-se lentament, fins a arribar a màximes de 18 graus. I a partir d’aquí, el Meteocat no espera pluja a Barcelona fins com a mínim el dia 20, deu dies seguits sense ploure i amb temperatures que tornaran a pujar fins als 20-21 graus de màxims i no baixaran dels 13 graus.

No només Barcelona, tot Catalunya es prepara per viure un nou episodi de pluja que, si bé no serà tan fort com la DANA de la setmana passada, pot deixar ruixats “localment forts” en alguns punts del litoral i prelitoral central de Catalunya. La previsió del Servei Meteorològic de Catalunya dibuixa núvols alts durant el matí de dimarts, amb nuvolades creixents al Prepirineu que s’estendran a la zona central del país.

Aquí podeu consultar el mapa interactiu de Protecció Civil de Catalunya, que mostra quines zones del territori català estan en perill per inundació en període de retorn a deu anys (probabilitat alta), a cent anys (probabilitat mitjana o ocasional) o a 500 anys (probabilitat baixa o excepcional).

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa