Les obres de l’L8 a Barcelona provocaran afectacions a la mobilitat i tallaran Travessera de Gràcia i el carrer Muntaner durant uns dies de març, segons ha informat aquest dijous l’Ajuntament de Barcelona en un comunicat. En concret, els treballs per a la construcció de la nova estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de Gràcia comportaran el tall de Travessera de Gràcia entre la Via Augusta i el carrer de Sant Gabriel a partir de la nit del 17 al 18 de març i “fins a la seva finalització”. Així mateix, el tram d’aquesta via entre els carrers Gran de Gràcia i Sant Gabriel canviarà de sentit de circulació.
Pel que fa al carrer Muntaner, a partir del 25 de març, els treballs de desviament de serveis afectats per construir una sortida d’emergència, que fins ara es desenvolupaven al costat Besòs, passaran a executar-se al costat Llobregat. Així, s’ocuparan la vorera i dos carrils de circulació al carrer de Muntaner entre els carrers Laforja i Marià Cubí fins a l’estiu que ve. Per implantar aquests canvis, es tancarà al trànsit el carrer Muntaner en aquest àmbit la nit del 24 al 25 de març entre les 22.30 i les 5.30 hores, però es permetrà el pas als autobusos i vehicles d’emergències.

Canvis de mobilitat al voltant dels talls a Travessera de Gràcia
L’accés al carrer de Sant Gabriel s’efectuarà des del carrer Gran de Gràcia i la sortida, cap als carrers de Santa Eugènia i Gran de Gràcia. El tram del carrer de Neptú i del carrer de la Riera de Sant Miquel, entre el carrer de Lluís Antúnez i la travessera de Gràcia, quedarà en atzucac, amb accés exclusiu de veïns i vehicles d’emergència. A més, el tancament d’aquest tram de la travessera afectarà el recorregut de les línies 87 i 114 de l’autobús urbà. D’altra banda, les obres també comportaran que durant la primavera es reubiqui l’espai de jocs infantils de la plaça Gal·la Placídia, que havia quedat afectat en una fase anterior, en un altre àmbit de la mateixa plaça.
Talls que se sumen als del carrer Urgell
Aquests nous talls per les obres de l’L8 se sumaran als que ja hi ha. El doble tall al carrer Comte d’Urgell complica encara més la mobilitat a l’Eixample. El tall al carrer Urgell tallat entre la plaça Francesc Macià i el carrer Buenos Aires afecta els 20.000 conductors que cada dia utilitzen aquesta ruta per arribar al centre de la ciutat. I des de finals de gener, el mateix carrer està tallat entre Muntaner i Còrsega, un tram per on acostumen a passar 32.000 cotxes diaris.
Els treballs en marxa corresponen a l’obra d’infraestructura per al perllongament de la línia d’FGC Llobregat-Anoia i la seva connexió amb la del Vallès, que inclou la construcció d’un túnel de 4 quilòmetres i tres noves estacions: Hospital Clínic (intercanvi amb L5), Francesc Macià (intercanvi amb tramvia) i Gràcia (FGC). Addicionalment, es remodelaran les estacions actuals de Plaça Espanya i de Gràcia. L’obra va començar el gener de 2024, té una inversió estimada, incloent-hi instal·lacions de túnel i estacions i d’arquitectura de les estacions, de 412 milions d’euros i un termini d’execució de 58 mesos.