L’Hospital Clínic torna a recomanar portar mascareta a la zona d’urgències i a les visites a malalts. Tal com ha avançat RAC1 i ha confirmat l’ACN, la tornada de les mascaretes afecta els pacients, els acompanyants que es trobin a la sala d’espera i les persones que vagin a visitar pacients ingressats. Aquesta recomanació es demana en un context de repunt dels casos de covid i després de l’aparició de la nova subvariant Eris, que circula per Catalunya des de fa setmanes.

Per part seva, l’Organització Mundial de la Salud (OMS) ha alertat que la variant de covid Eris es pot estendre mundialment i provocar un augment de casos. Des de Salut Pública han informat que és possible que tingui una alta capacitat de propagació, ja que podria comptar amb mecanismes per evitar la immunitat adquirida. Segons dades d’alguns països, podria també tenir major capacitat per produir casos que necessitin hospitalització.

Brot de verola del mico

L’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) va declarar aquest divendres un brot de verola del mico a Barcelona després de detectar sis casos entre els mesos de juliol i agost. La raó per la qual es va fer aquesta declaració és perquè a partir d’un nombre determinat de casos de malalties transmissibles ja es parla de brot. “És un procediment habitual”, van dir des de l’ASPB.

Per part seva, El Periódico va informar que els sis casos podrien estar relacionats entre ells. D’altra banda, el subdirector general de Vigilància i Resposta a Emergències de Salut Pública de la Generalitat, Jacobo Mendioroz, va confirmar els sis casos en declaracions a RAC1 i va indicar que les probabilitats que es produeixi un brot com el de l’estiu passat “són molt remotes”.

El punt àlgid de la verola del mico es va produir a Catalunya a finals de setembre de l’any passat, quan s’havien confirmat més de 2.000 casos i s’havien repartit al voltant 9.700 vacunes en diversos centres sanitaris.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa