Un marca de roba molt coneguda refà la primera botiga que va tenir. Es tracta de Mango, la firma barcelonina que l’any 1984 va aixecar la persiana al passeig de Gràcia, 65. Ara, el local es troba en obres, i reobrirà a finals de juny amb un enfocament diferent del que tenia. La marca va ser fundada i segueix presidida per Isak Andic.
Fonts de Mango expliquen al TOT Barcelona que passeig de Gràcia, 65, era fins ara una botiga de Mango Woman i la idea és que quan reobri, en aquest comerç de la cadena es venguin només articles de Mango Teen, “la línia d’adolescent que Mango va crear en 2021 i que està creixent exponencialment a Espanya”. La botiga comptarà amb més de 400 m² de superfície de venda i la previsió és tenir més de 15 treballadors.
El setembre passat, Mango va reobrir, després de renovar-lo, el comerç que té a l’antic cinema Alexandra de la rambla de Catalunya, amb prop de 1.300 m² i un disseny més sostenible inspirat en la cultura i l’estil mediterrani. Justament, aquest és el mateix plantejament amb el qual es treballa per la botiga del passeig de Gràcia. Un portaveu de la firma subratlla “que la sostenibilitat i la integració arquitectònica són claus en aquest nou disseny, que concep la botiga Mango com una llar mediterrània amb diferents estades amb tons càlids i colors neutres, combinats amb materials tradicionals, artesanals, sostenibles i naturals, com la ceràmica, la fusta, el marbre, l’espart i la pell”.

Mango compta en l’actualitat amb 28 negocis a Barcelona. La primavera del 2025, la cadena barcelonina obrirà una flagship a la Diagonal, 514, on fins a principis d’any hi havia Habitat, la marca francesa de complements de la llar que es va declarar en fallida i va tancar tots els locals que tenia. La botiga tindrà uns 2.000 m² i acollirà quatre línies de Mango: man, woman, kids i teen. L’edifici de Diagonal, 514, és obra dels arquitectes Fernando Correa i Alfonso Milá. Es va construir entre els anys 1986-1989 i destaca per la seva façana estructural, amb tribunes semicirculars i color granat.
Benefici net de 172 milions
Mango va presentar aquest mes de març el seu pla estratègic pels anys 2024-2026. L’objectiu de la firma catalana és obrir més de 500 botigues en dos anys, amb més d’un milió de m² totals i superar els 4.000 milions de facturació. Aquest pla tan ambiciós de la firma d’Andic requerirà una inversió de més de 600 milions. L’any passat va ser el més exitós de Mango, amb un benefici net de 172 milions i una facturació de 3.100.



