Fa mesos que es coneix el projecte que perllongarà la Línia 1 del metro, però ara s’ha fet pública una novetat que acosta la posada en marxa del projecte. Tal com ha avançat ElPeriódico, el Departament de Territori ja ha licitat el projecte que perllongarà l’L1 des de Santa Coloma de Gramenet fins a Badalona. Això vol dir que l’L2 deixarà de ser l’única línia que connectarà Barcelona i Badalona. La Generalitat va publicar la licitació aquest dilluns i les diferents candidatures s’hi poden presentar fins al 7 d’agost.
El projecte consta de dues fases. La primera comprendrà un tram d’aproximadament 1,8 quilòmetres i connectarà les estacions del Fondo i Lloreda-Sant Crist. Durant la segona es treballarà un tram de 2,5 quilòmetres, que passarà per les estacions de la Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies. Aquesta última dada indica que, per fi, l’estació de tren de Rodalies estarà connectada amb el metro i facilitarà la mobilitat entre les persones que es mouen per l’àrea metropolitana.
Les obres de la Línia 4
El passat dilluns 26 de juny van començar les obres de la Línia 4 del metro. La previsió és que tinguin una durada de dos mesos —gairebé tot l’estiu—. La modificació del tram central d’aquesta línia del metro suposa la renovació de les vies i, per tant, els treballs obligaran a tallar un total de sis parades, entre Bogatell i Verdaguer. Les obres es dividiran en dues fases. Durant la primera, que començarà el 26 de juny i s’allargarà fins al 31 de juliol, els trens no s’aturaran a les estacions de Ciutadella – Vila Olímpica, Barceloneta, Jaume I, Urquinaona, Passeig de Gràcia i Girona. En la segona, que es farà entre l’1 d’agost i el 28 d’agost, els trens no s’aturaran a les parades de Jaume I, Urquinaona, Passeig de Gràcia i Girona.