El Districte de l’Eixample reforçarà les inspeccions a establiments alimentaris per donar continuïtat a la multinspecció que va dur a terme a principis de desembre en establiments que obren 24 hores i que van servir per detectar 2.015 infraccions en un total de 109 locals finalment inspeccionats. Així, l’Eixample, segons l’informe presentat aquesta tarda al Plenari, es compromet a fer una nova inspecció periòdica d’entre 6 a 8 establiments alimentaris mensuals, una acció emmarcada dins del Pla Endreça.
Les xifres de la multiinspecció realitzada a finals del 2024 constaten, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat, la necessitat de dur a terme una “acció continuada i diligent” per garantir el compliment de la normativa i per preservar la qualitat de vida al Districte. És per això, i tenint en compte els resultats de la multiinspecció, els Serveis Tècnics del Districte de l’Eixample implementaran a partir d’ara un programa d’inspecció periòdica d’establiments alimentaris. A partir d’ara, es vol inspeccionar entre 6 i 8 establiments alimentaris cada mes i el Departament de Llicències i Inspecció del Districte de l’Eixample serà l’encarregat de realitzar-les amb el suport d’altres agents i serveis municipals segons sigui necessari, per tal de garantir un “control exhaustiu i eficaç”.
La implementació d’aquest programa d’inspecció periòdica i regularitzada d’establiments alimentaris al Districte de l’Eixample representa un “pas endavant en la millora de la convivència i la qualitat de vida al districte”. Aquesta acció, diu el consistori, busca assegurar “un desenvolupament sostenible del turisme, el teixit comercial i l’oci nocturn, respectant els drets i necessitats dels residents i protegint el patrimoni cultural, la seguretat i el benestar del barri”. Aquestes inspeccions regulars tenen l’objectiu de “mantenir un equilibri harmònic entre l’activitat econòmica i la vida diària dels ciutadans de Barcelona“.

La multiinspecció de desembre, al detall
D’altra banda, de les 2.015 infraccions detectades als 109 locals inspeccionats durant la multiinspecció del desembre n’hi ha 1.047 relacionades amb l’activitat i 564 amb el paisatge urbà/espai públic. A conseqüència d’aquestes infraccions relacionades amb l’activitat, i concretament amb l’incompliment de mesures de protecció contra incendi i risc per a la seguretat de les persones, es van dictar 10 mesures cautelars de precinte del local.
A més, es van detectar 143 infraccions de salut pública, entre elles 7 casos que van requerir mesures cautelars de precinte per part de l’Agència de Salut Pública, 19 infraccions d’infrahabitatge, 5 de les quals van requerir mesures de desallotjament per risc per a la seguretat de les persones, 75 infraccions en matèria de residus, 63 de treball, 44 d’Hisenda, 37 de comerç i 23 de càmeres de seguretat.