Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La nova Rambla ja es dibuixa: acaben les obres que connecten amb el mar

La nova imatge del passeig més emblemàtic de la ciutat ja s’intueix. Han finalitzat les obres de la primera fase de la reurbanització de la Rambla, el tram entre el monument a Colom i Santa Madrona, que connecta el passeig amb el mar amb una estructura “més confortable, verda, més espai per al vianant i una millor ordenació dels usos”, ha apuntat l’Ajuntament, que remarca que s’ha actuat sobre uns 23.000 m² i s’ha modificat el traçat de l’avinguda de les Drassanes per allargar la Rambla amb un nou espai urbà d’arribada al mar. De fet, s’ha creat una nova plaça amb arbrat i s’ha fet un nou paviment amb peces de diferents formats de granit i pòrfir.

Com és el tram finalitzat?

L’Ajuntament ha anunciat la finalització de les obres en aquest tram -amb un cost d’11,4 milions d’euros- on el vianant trobarà prop d’un centenar d’arbres, 53 dels quals seran nous, i també espècies arbustives, amb escocells més amples. La plantació de part del nou verd es farà a partir de finals de setembre, un cop la temperatura sigui adequada, i l’enllumenat s’ha unificat amb un únic disseny més simple i funcional, i amb pilones. Pel que fa a la circulació, s’ha aplicat el model previst per a tota la remodelació. Hi ha un sol carril per banda que admet les bicicletes i autobusos, la distribució urbana de mercaderies, els vehicles de serveis i l’accés als aparcaments, i tots dos carrils estan restringits només per al trànsit veïnal.

Imatge de les obres de la Rambla a la zona entre Santa Madrona i la plaça colom / David Zorrakino - Europa Press
Imatge de les obres de la Rambla a la zona entre Santa Madrona i la plaça colom / David Zorrakino – Europa Press

Continuen les obres, fins al 2027

Paral·lelament, estan en marxa les obres a la resta del passeig, que han de completar la transformació de tota la Rambla en poc menys de tres anys, amb el calendari previst de finalització de principis del 2027. Un calendari que ha volgut escurçar el nou executiu de Jaume Collboni, perquè les obres havien d’allargar-se fins al 2030 segons la previsió del govern que liderava Ada Colau i amb el PSC com a soci.

I com avançaran les obres? Primer s’executarà la banda Besòs, després la banda Llobregat i finalment el tronc central. Per tal de reduir al mínim l’impacte de les tasques de remodelació, al llarg de les tres fases les obres es desenvoluparan en trams acotats de 50 metres aproximadament. Per tant, no s’interromprà l’accés a habitatges, aparcaments i comerços ni el trànsit de vehicles de serveis i d’emergència, la distribució urbana de mercaderies o el servei de metro.

Un cop transformada, la nova Rambla reduirà l’espai destinat al vehicle i en donarà més al vianant. La secció rodada serà contínua i regular al llarg de tot el passeig, amb un sol carril de circulació per banda de 3,5 m d’amplada restringit al trànsit veïnal, serveis, mercaderies i aparcaments. La disminució de l’amplada de circulació permetrà repartir l’espai sobrer a les voreres laterals, que tindran una amplada d’un mínim de 3 metres, per facilitar el passeig i el gaudi de les persones, davant de les botigues i establiments de la Rambla. I hi haurà tres espais-plaça a les cruïlles més singulars: l’Espai Betlem-Moja, el Pla de la Boqueria i el Pla del Teatre.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jordi a juliol 21, 2024 | 11:15
    Jordi juliol 21, 2024 | 11:15
    Penso no calia, ja estava bé com abans. Llençar diners és el què millor saben, total per quatre gats què ho demanaven

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa