El Jutjat d’Instrucció número 31 de Barcelona ha conclòs que la jove alumna de 15 anys del col·legi Pare Manyanet (Les Corts) que es va llevar la vida no va ser víctima d’assetjament al centre escolar.
En una carta enviada a la família de la noia, el magistrat ha descartat que el centre escolar tingués “cap tipus de responsabilitat” en uns fets que van succeir el 19 de maig de 2021. De fet, és la mateixa teoria a la qual han arribat tant els Mossos com el Departament d’Educació en relació a la jove de 15 anys.
Més d’un any d’investigació
El jutjat detalla que, arran d’unes investigacions que s’han perllongat durant més d’un any, no s’ha pogut constatar l’existència de ‘bullying’ contra l’alumna. “Durant aquests mesos, ni l’escola ni cap dels seus membres han estat mai objecte d’aquesta investigació”, indica l’escrit.
També s’explica que tant el jutjat com els Mossos han fet una investigació “exhaustiva” en el marc de la qual s’han revisat les comunicacions de telèfon, xarxes i ordinador de la jove de 15 anys. A més, també es va prendre declaració a deu companys de classe.
El sobreseïment es va decidir el 10 d’octubre del 2022 i a la carta es posa èmfasi en el fet que “no hi ha cap delicte ni situació d’assetjament que justifiqui la investigació penal”.
Un correu electrònic enviat per error
Finalment, en la investigació es va comprovar que un correu electrònic que va aparèixer a la bústia de la jove després del seu decés amb les paraules ‘mort’ i ‘mor’ va ser enviat “per error” per un company.
“Tot i que l’Ajuntament de Barcelona i els pares de la menor van recórrer la resolució, el mateix jutjat l’ha confirmat, mantenint allò que l’escola va defensar des del primer moment: que no hi havia cap indici que la nostra estimada i excel·lent alumna patís assetjament de cap tipus”, finalitza la carta enviada per l’escola a les famílies.