El grup municipal de Trias per Barcelona – Junts ha demanat al tinent de seguretat de l’Ajuntament, Albert Batlle, que reuneixi tots els grups municipals per “compartir informació” sobre el risc d’amenaça terrorista a Barcelona. El portaveu del grup, Jordi Martí Galbis, ha demanat al responsable de seguretat de l’executiu de Jaume Collboni que repeteixi la trobada que ja es va celebrar l’octubre passat davant “l’augment d’amenaces terroristes a tota Europa, l’escalada bèl·lica a l’Orient Mitjà i els episodis d’alertes a la ciutat finalment descartades”. La reunió de l’octubre passat va servir perquè el govern municipal informés la resta de grups sobre les mesures que s’estan duent a terme a escala municipal.
Els de Xavier Trias han enviat una carta al mateix Albert Batlle per demanar-li “una nova convocatòria dels grups municipals a tal efecte”. Marti Galbis insisteix que no volen contribuir “en cap cas” a “l’alarmisme injustificat” però insisteixen que és “preocupant” les amenaces que hi ha després de la guerra a Gaza i de l’atac d’aquest cap de setmana de l’Iran sobre Israel. Fonts municipals descarten al TOT Barcelona establir aquestes trobades de forma contínua i recorden que es produeixen quan un grup les demana o quan el govern municipal té cap aspecte a comunicar.

Reforç dels Mossos per al Barça – PSG
Aquest matí, el conseller del Departament de l’Interior de la Generalitat, Joan Ignasi Elena, ha reconegut que els Mossos estan en alerta davant d’un risc d’atemptat a Catalunya, especialment per accions que podrien dur a terme llops solitaris. En una entrevista a RAC1, Elena ha remarcat que el risc d’atacs de gent solitària és més elevat que el d’atacs perpetrats per una xarxa “travada”. En aquest sentit, Elena insisteix que el que busca la propaganda terrorista és sembrar el pànic i que cal fugir de l’alarmisme.
Pel que fa al partit que jugaran el FC Barcelona i el París Saint-Germain (PSG) a l’Estadi Olímpic Lluís Companys, Elena ha confirmat la presència de 300 agents dels Mossos d’Esquadra a Montjuïc i que el partit està qualificat “d’alt risc” per l’alt interès que genera a escala mundial.