Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Els jardins barcelonins sense aigua la podrien recuperar abans de l’estiu

L’aigua podria tornar abans de l’estiu als jardins de Sant Pau del Camp. L’Ajuntament de Barcelona s’ha posat les piles per provar de solucionar com més aviat millor la greu problemàtica que afecta aquest espai verd, un dels pocs que s’ubiquen al barri del Raval, que des de fa mesos no compta amb cap font amb accés a aigua corrent.

Tot plegat va començar quan els veïns d’aquests jardins van denunciar l’agost del 2023 que la font canina de l’espai només funcionava amb comptagotes en ple episodi de calor extrema. L’abeurador estava inoperatiu la majoria de dies de la setmana i els dies que funcionava només ho feia durant unes hores concretes al matí i al migdia, de manera que molts dels propietaris de mascotes de la zona no podien aprofitar aquests moments perquè els agafava en horari laboral. Ara bé, la situació va anar a pitjor amb el pas dels mesos i també va deixar de funcionar l’única font d’aigua potable que hi ha en tot el recinte.

Una solució ja tramitada

La causant d’aquestes disfuncions és una important fuita d’aigua en el sistema de subministrament, que no permet que el líquid pogués fluir de manera ininterrompuda. El consistori fins ara no havia posat remei a la problemàtica malgrat les nombroses queixes que els veïns han fet tant seguint els canals estipulats com a través de les xarxes socials. Tanmateix, fonts municipals han assegurat a preguntes del TOT Barcelona que ja han tramitat la petició d’un nou comptador a la companyia de subministrament d’aigües, una solució que permetrà configurar una xarxa independent per a la font aïllant d’aquesta manera el sistema on es troba la fuita, que ha quedat obsolet.

Les mateixes veus confirmen que tenen constància d’aquesta fuita des de fa mesos i que es va optar per deixar-la sense subministrament atenent la greu situació de sequera. Un cop col·locat el nou comptador, les fonts dels jardins de Sant pau del Camp podran recuperar el seu servei habitual després de prop d’un any i mig patint aquestes anomalies. La previsió és que l’actuació pugui estar enllestida abans de l’estiu, atenent la probabilitat de patir nous episodis de calor tan virulents com els de l’any passat, que van obligar a activar les alertes municipals per altes temperatures tant diürnes com nocturnes.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa