L’helicòpter accidentat a Nova York el dijous passat, en el qual van morir sis persones, cinc de les quals eren d’una mateixa família de Barcelona, no duia caixa negra, és a dir un registre de les incidències. Tampoc portava gravadores de vídeo ni càmeres a bord, ni cap sistema capaç de registrar informació per a la recerca que la Junta Nacional de Seguretat en el Transport (NTSB) dels EUA continua efectuant per determinar les causes del sinistre.
Les persones mortes són el pilot de l’aparell, i el matrimoni format per l’Antonio Escobar i la Mercè Camprubí Montal, ambdós directius de l’empresa Siemens, i els seus tres fills, tots menors d’edat. Camprubí era neta de l’expresident del Barça, Agustí Montal.
Agraïts del vostre suport que ens manté forts. Els Escobar-Camprubí seran sempre entre nosaltres, amb la seva alegria i vitalitat. Us estimem família ♥️ DEP pic.twitter.com/SVkNOVdDtA
— Joan Camprubí Montal (@J_Campru) April 11, 2025
Familiars de les víctimes s’han traslladat fins a Nova York per accelerar la repatriació dels cossos. En Joan Camprubí, germà de la Mercè Camprubí, va fer aquest dissabte una roda de premsa des de la ciutat nord-americana, juntament amb l’alcalde Eric Adams. Segons l’excandidat a la presidència del Barça, el seu cunyat, la seva germana i els seus nebots “se’n van anar plegats, se’n van anar sense patir, se’n van anar amb un somriure en les seves cares. Això és important per a nosaltres. Volem recordar-los i honrar la seva felicitat”.
Recuperades diverses parts de l’helicòpter
Tal com ha informat Europa Press, la NTSB sí que ha confirmat la recuperació de diverses parts de l’helicòpter, com el fuselatge principal, incloent-hi la cabina de comandament i la cabina de passatgers, la part davantera del tub de cua, les aletes de l’estabilitzador horitzontal i l’aleta vertical. Els tècnics també han començat a avaluar el sistema de control de vol de l’helicòpter.

Els bussejadors de la policia de Nova York continuen aquest diumenge amb la cerca del rotor principal, la caixa d’engranatges principal, el rotor de cua i gran part del braç de cua de l’helicòpter, a través de l’ús d’un sonar d’escombratge lateral per a identificar possibles ubicacions de les restes.
L’última revisió, l’1 de març
Segons ha constatat la NTSB, l’última revisió important a l’aparell s’havia fet l’1 de març passat. I abans de patit l’accident havia fet altres set vols turístics.