Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Govern es compromet a redoblar la inversió a Collserola per la sequera

La sequera està obligant les administracions a augmentar els seus recursos per fer front a la situació climàtica. És per això que el departament d’Acció Climatica i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) redoblaran la inversió que les administracions inverteixen al Parc Natural de Collserola en el medi ambient de l’entorn i així poder fer front a la sequera i fer tasques de prevenció d’incendis. Així ho ha dit el conseller d’Acció Climàtica, David Mascort al president de l’AMB, Jaume Collboni en una reunió celebrada avui al departament. En aquesta trobada el conseller ha destacat el compromís de destinar un milió d’euros extra al parc, és a dir, doblar la inversió pressupostada.

Millorar les zones afectades per sequera

Les actuacions que s’han previst són en zones afectades pels episodis de sequera, reconfigurar camins (sobretot en aquells on hi ha espècies d’especial significació), eliminar la flora al·lòctona invasora i realitzar accions de redacció i execució del Pla de gestió integral de la riera de Vallvidrera, que implicar l’eliminació de captacions i abocaments a la llera o actuacions al pantà de Vallvidrera.

Tant AMB com departament d’Acció climàtica han acordat la necessitat de fer aquesta ampliació pressupostària deguda, sobretot, per l’actual context d’emergència climàtica, però alhora per la singularitat del Parc de Collserola.

Samuel Reyes, Agència Catalana de l’Aigua (ACA), i Xavi Paz, vicepresident executiu del Consorci del Parc Natural de Collserola i alcalde de Molins de Rei també han assistit. Els representants que s’han reunit han fet un repàs de la situació de sequera del país, concretament de l’àrea metropolitana, i han discutit les diverses obres que està realitzant l’ACA i la resta d’operadors.

Mascort ha volgut posar èmfasi en el treball conjunt entre administracions, la qual cosa ha dit que “és clau per a fer front als desafiaments que planteja el canvi climàtic“. Jaume Collboni, per la seva part, ha destacat que l’oportunitat de fer avançar el Parc Natural de la Serra de Collserola, un espai natural únic a Europa” existeix gràcies a la col·laboració institucional.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa