Les pluges no acaben de marxar del tot a Barcelona. Després d’un cap de setmana d’intenses pluges, la passada matinada s’han tornat a sentir amb força. Els llamps i els trons han estat tan intensos, que han pogut despertar amb facilitat a molts barcelonins. Així ho confirma una informació facilitada per l’Observatori Fabra, que ha indicat que entre les 00.30 hores i les 02.15 hores s’han produït “espectaculars” llamps i trons amb aiguats selectius en alguns barris de Barcelona. Tanmateix, l’Observatori ha compartit unes imatges en les quals es veu un fenomen que també ha catalogat “d’espectacular”: “una tromba marina”.

Pel que fa a la quantitat de les pluges que han caigut a la capital catalana, Protecció Civil ha informat a través de Twitter que, segons l’estació meteorològica Barcelona-el Raval, s’han arribat a acumular 31,3l/m2 en 30 min. La tempesta, a més, ha anat acompanyada de ràfegues fortes de vent.

Aquest diumenge va ploure durant força més estona a la ciutat, la qual cosa, va implicar que s’acumulés encara més aigua. Segons el Servei Meteorològic de Catalunya, de Meteoclimàtic i de Wunderground, els barris que més en van registrar fins a les 17 hores van ser Sant Andreu —50 l/m2—, Torre Baró —44 l/m2—, Sants —43 l/,2—, Roquetes —43 l/m2— i les Corts —41 l/m2—.
Cap de setmana de pluges
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (meteocat), la previsió és que les pluges no acabin aquest dimecres. En principi, plourà la resta de dies de la setmana, menys divendres, quan el cel donarà als barcelonins una petita treva. Pel que fa al cap de setmana, dissabte i diumenge estaran marcats per risc de precipitació elevat. Les temperatures, però, es mantindran en 25-26 graus i mínimes de 19. Una vegada passi el cap de setmana, la temperatura tornarà a remuntar a la ciutat i desapareixerà el risc de pluja.