Barcelona s’ha despertat aquest dimarts amb un nou espectacle solar provocat aquest cop per una combinació de fenòmens peculiar. Els més matiners han pogut delectar-se dels efectes que provocava la llum baixa del sol a primera hora del matí sobre els núvols de mitjana alçada no completament compactes que protagonitzaven el cel de la capital catalana i que estaven acompanyats d’una atmosfera visiblement carregada de pols en suspensió.
Aquest escenari ha provocat una sèrie d’escletxes entre les diferents franges de núvols i la pols suspesa que han banyat la ciutat amb la llum de diversos raigs crepusculars, creant espectaculars franges verticals de llum que han estat visibles durant bona part de les primeres hores del matí. Aquest fenomen combinat s’ha pogut apreciar amb tota la seva esplendor des dels barris de muntanya i les diferents zones altes de la capital catalana.

Precisament, l’episodi esmentat que s’ha pogut veure aquest dimarts al matí a la ciutat ha estat capturat des de l’Observatori Fabra per part d’Alfons Puertas, el meteoròleg de les centenàries instal·lacions barcelonines. Puertas ha compartit a primera hora del matí diverses fotografies on es pot veure aquests raigs de sol penetrant per les múltiples escletxes que han deixat aquestes franges de núvols de mitjana alçada, perforant aquesta massa de pols en suspensió i arribant als carrers de la ciutat en forma d’impressionants columnes de llums verticals d’aparença gairebé celestial.
Un Tibidabo engolit
El meteoròleg de l’Observatori Fabra ja va compartir aquest dilluns tres fotografies d’un altre episodi no gaire comú a Barcelona. Puertas va capturar com diverses franges de núvols baixos engolien completament el cim de la muntanya del Tibidabo i bona part de la seva part superior creant imatges gairebé fantasmagòriques.

Segons explicava el mateix responsable de les instal·lacions centenàries, aquest fenomen estava provocat principalment per la humitat molt elevada registrada aquest dilluns.
