El Jutjat d’Instrucció número 17 de Barcelona va obrir a finals de novembre una investigació contra l’espectacle Natura Encesa per un possible delicte contra els recursos naturals i el medi ambient. En el document al qual ha tingut accés el TOT Barcelona, el titular del jutjat barceloní també va traslladar a la Fiscalia l’inici d’aquesta investigació perquè es pronunciés sobre la possibilitat d’adoptar mesures cautelars per aturar l’esdeveniment i les intervencions al Jardí Torre Girona derivades fins que l’empresa concessionària i les dues administracions competents verifiquessin que s’havien dut a terme les correccions o aplicat les mesures pertinents per evitar qualsevol dany ecològic, especialment sobre la fauna i la flora dels jardins.

En un altre document que ha pogut consultar aquest diari aquest dijous, consta que la Fiscalia ha denegat finalment la petició d’aturar l’espectacle i les obres derivades donat “els perjudicis que podria suposar” i perquè abans “d’adoptar una mesura irreversible” s’haurien de comprovar “els riscos o danys provocats per aquesta activitat”. Tanmateix, la Fiscalia demana a l’Ajuntament de Barcelona que redacti un informe sobre els fets denunciants, “especialment si té constància de riscos o danys per la fauna i la flora de l’espai i, en aquest cas, que adopti mesures al respecte”.

L’estrena

Natura Encesa es va estrenar el passat 20 de novembre, la qual cosa va desencadenar la protesta d’un centenar de persones. Pocs dies després un arbre d’aquests jardins protegits va caure sobre un dels murs del recinte. Concretament, l’exemplar va impactar contra una de les tanques de ferro, que va quedar completament deformada, i va quedar suspès ocupant bona part de la vorera que ressegueix el perfil del mur. Uns operaris van talar-lo per poder alliberar el pas als vianants. La previsió és que l’espectacle estigui obert al públic fins al pròxim 21 de gener.

Més notícies
Notícia: L’espectacle Natura Encesa s’estrena entre protestes i pendent de la justícia
Comparteix
El polèmic esdeveniment lumínic enceta edició als jardins de Torre Girona a l'espera del posicionament del jutge, que podria aturar la iniciativa després de la denúncia per un delicte contra el medi ambient
Notícia: Els promotors del ‘Natura encesa’ compleixen els requisits de l’Ajuntament
Comparteix
La UPC ha elaborat dos informes alertant dels possibles perills de l'espectacle
Notícia: VÍDEO | Espectacular explosió d’un camió d’escombraries a Pedralbes
Comparteix
Els fets han tingut lloc pocs minuts després de les onze de la nit al carrer Manuel Ballbé
Notícia: Torna a obrir el popular restaurant Frankfurt Pedralbes
Comparteix
Els restaurants de l'empresa Casa Vallès van haver de tancar per problemes de "subministrament" a finals del mes de maig

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa