Els Mossos d’Esquadra estan investigant un robatori violent força peculiar. Tal com ha avançat El Caso i ha confirmat l’ACN a través de fonts policials, un creador de contingut famós, l”streamer’ japonès HeyHey, va patir un robatori mentre feia una emissió en directe quan passejava per Barcelona. Els fets s’haurien produït el dissabte i la policia, per part seva, ha rebut una notícia relacionada amb el succés.
El robatori es va produir quan dos homes es van acostar a HeyHey i van començar a conversar amb ell per tal de guanyar-se la seva confiança mentre feia l’emissió. En un moment, però, tot es va torçar. Els homes van assaltar-lo per darrere agafant-lo del coll i fent-lo caure a terra. Després van endur-se diversos objectes personals.
La tècnica del ‘matalleó’
Els Mossos van detenir el passat 19 d’octubre un home de 54 anys i, més tard, un altre de 42, per robar persones joves amb la tècnica del ‘matalleó’. Es tracta d’una tècnica per robar a les víctimes que consisteix a abordar-les per agafar-los el coll amb força i provocar-los un escanyament amb l’avantbraç. Això els fa perdre el coneixement a les víctimes i dona als lladres un moment de sense resistència en el qual pot ser més fàcil robar pertinences personals. Els robatoris pels quals se’ls va detenir s’haurien produït entre els mesos de juny i octubre. Tots es van produir a la mateixa franja horària —les nits—, l’escenari va ser el barri de Sants i el nombre d’autors dos. Les víctimes, a més, compartien un mateix perfil: nois i noies joves.
La principal preocupació
Segons el darrer Baròmetre Municipal, publicat el passat mes juliol, la inseguretat era el principal problema entre els veïns de la ciutat. Un de cada quatre barcelonins va afirmar en aquell moment que aquest era el principal problema que tenia la capital catalana, una xifra força similar a la que ja apareixia en el baròmetre de desembre (22%).