Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Arrenca l’enderroc d’un edifici noucentista per ampliar una escola privada

Revolta veïnal a la Font d’en Fargues per l’inici de les tasques d’enderroc un edifici noucentista. Els treballs per demolir l’edifici -que fins al 2003 va acollir l’Escola Graziel·la i ara feia unes dècades que estava abandonat- fa temps que aixequen polseguera al barri, on han tingut lloc al llarg dels darrers mesos diversos accions de protesta. Tanmateix, aquesta oposició dels veïns d’aquesta zona del districte d’Horta-Guinardó no ha aconseguit evitar l’entrada de les màquines aquesta setmana. El resultat, doncs, serà la pèrdua d’una finca que data del 1915 i que va formar part de les torres d’estiu creades en el marc de la planificació urbanística al voltant del carrer de Montserrat Casanovas.

La raó darrera d’aquest enderroc, però, és una de les qüestions que té més empipats a una part del veïnat d’aquest barri de la capital catalana. Es dona la circumstància que les obres responen a les necessitats d’ampliació d’una escola privada que es troba just al costat. El centre educatiu en qüestió és l’Escola Internacional Princess Margaret i aquesta absorció de terrenys és una resposta a la demanda de les famílies dels alumnes, que volen que els seus fills puguin cursar dins del mateix recinte els cursos de batxillerat. El projecte preveu la demolició completa de l’edifici d’estil noucentista -que no està catalogat com a part del patrimoni arquitectònic de la ciutat- per erigir-hi un immoble de nova planta amb dos pisos d’alçària i on també es contempla la instal·lació d’alguns equipaments per al centre com una biblioteca, lavabos o despatxos d’administració.

Recuperació d’una escola emblemàica

Per altra banda, cal recordar que just fa uns dies es confirmaven les intencions de l’Ajuntament de Barcelona de replicar l’Escola del Mar, el centre educatiu barceloní reconegut internacionalment pel seu projecte pedagògic que va ser inaugurat el 1921 al barri de la Barceloneta i va ser destruït el 1938 per un bombardeig d’aliats franquistes durant la Guerra Civil. El consistori ja ha iniciat els tràmits per fer realitat aquest projecte i reconstruir l’edifici, que en principi no recuperaria les funcions de centre educatiu.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Laura Bari a febrer 19, 2025 | 07:39
    Laura Bari febrer 19, 2025 | 07:39
    Ens estem quedant sense patrimoni històric artístic i cultural, per inciatives privades. Deu n'hi dó aquest ajuntament. Socialista diuen... Jo diria especuladors i ignorants.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa