Unes de les festes més esperades d’una zona de Barcelona estan a prop. La Vila de Gràcia tornarà a celebrar la seva Festa Major i els Bombers de la capital de Catalunya comencen les tasques de prevenció i preparació. Des del passat dia 5 d’agost i fins al dia 14, quan es farà el pregó de Festa Major des del balcó de l’Ajuntament de la Vila. Per això els bombers de la ciutat de Barcelona, dels parcs de l’Eixample i del Vall d’Hebron recorreran diàriament la Vila de Gràcia per poder observar l’entorn del carrer i poder definit com s’actuarà en cas d’incendi o si es produeix algun tipus d’incident. Per aquestes tasques de prevenció els bombers comproven els recorreguts i accessibilitat als entorns dels carrers guarnits i el correcte funcionament dels hidrants.
En declaracions recollides per l’ACN, Carles Chico, Cap d’Unitat Operativa de Desenvolupament del Servei de Protecció Civil, Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament de Barcelona, assenyala que busquen si hi ha una zona de difícil accés o un element “de risc”. “Busquem conèixer l’entorn, que es va canviant a mesura que es va guarnint perquè si hi ha una situació d’incendi o un altre incident puguin arribar de forma ràpida perquè ja han recorregut el territori” explica el bomber.

No només estan realitzant accions genèriques, també preveu realitzar diverses accions puntuals quan per les festes es facin els correfocs o la cercavila, unes activitats que representen un gran perill d’incendi i en les quals s’hi poden produir acumulacions, atrapament o cops de calor. Chico explica que en aquests casos els bombers tenen un protocol d’actuació. “Per això fem aquestes rutes: per veure on podem arribar i com podem accedir de manera més ràpida”, assenyala. En el dispositiu hi participaran fins a 200 bombers.