L’edifici que va ser la seu de l’empresa tecnològica T-Systems es convertirà en un hospital privat. El nou centre obrirà les portes l’any 2027 i serà gestionat per les mútues Sanitas i Mapfre. El projecte neix de l’acord de Colonial amb Sanitas i Mapfre per a la construcció i posterior lloguer de l’hospital i forma part de l’estratègia de transformació d’actius per part de la immobiliària.
L’immoble es troba al carrer de Sancho d’Ávila, al districte tecnològic del 22@, al Poblenou. Quan el nou centre s’inauguri serè el primer hospital general privat d’aquesta zona de la ciutat. Obrirà amb el nom d’Hospital Marina i s’espera que pugui atendre uns 200.000 pacients l’any.
Edifici buit
La companyia T-Systems es va traslladar al barri veí, Provençals del Poblenou, fa tres anys. Des de llavors, l’edifici que va ocupar a Sancho d’Ávila es troba buit. La tecnològica va estar en aquest emplaçament del 22@ al voltant de dues dècades.

Amb 17.800 metres quadrats, la transformació de l’edifici en hospital ja ha començat. La intenció de Sanitas i Mapfre és que les obres puguin estar enllestides a finals del 2026 i pugui entrar en servei poc després. La construcció del centre hospitalari suposarà una inversió d’uns 77 milions d’euros. S’espera que en l’hospital hi treballin unes 1.200 persones, entre llocs de feina directes i indirectes.
12 box d’urgències i vuit quiròfans
El nou hospital disposarà de vuit plantes i més de 120 llits. També incorporarà 12 boxs d’urgències, vuit quiròfans, una unitat de medicina nuclear i dues sales d’endoscòpies. Les dues mútues atendran tant pacients d’asseguradores com privats i oferiran també serveis de fisioteràpia i odontologia. A l’Hospital Marina hi haurà una seixantena de consultes per totes les especialitats mèdiques.
L’empresa conservarà la majoria de l’estructura actual. Mantindrà la propietat de l’edifici i un cop transformat el llogarà com a nou equipament sanitari. L’operació ha estat assessorada per Cushman&Wakefield.