La Diputació de Barcelona podria ser un dels nous inquilins del 22@ en els pròxims mesos. Segons ha avançat idealista i ha pogut confirmar el TOT Barcelona, l’administració immersa en un procés de licitació per traslladar-se temporalment al districte tecnològic de la ciutat, ja que han de fer reformes en diverses de les seves seus. Concretament, la seu amb més afectació, asseguren des de la Diputació és la de l’Escola Industrial, que està immersa en una remodelació quasi total.
Si tot va segons el previst, els treballadors de la Diputació es traslladaran a un espai de 6.000 metres quadrats del 22@ propietat de Glenwell Group, concretament a una sèrie d’edificis de nova construcció, segons ha avançat idealista. El portal immobiliari assegura que aquestes obres provocarà que l’administració hagi de traslladar els seus treballadors durant uns cinc anys a casa d’aquestes obres. A tot això des de la Diputació assenyalen a TOT Barcelona que l’elecció de la destinació, que idealista apunta que és el Green Bussiness District, ubicat al numéro 70 del carrer de Zamora, s’ha dut a terme a través d’un concurs públic, donant com a guanyador aquest nou complex.
Com són aquestes instal·lacions
A propòsit d’això, les instal·lacions on es traslladarà temporalment la Diputació de Barcelona, el Green Business District, és un projecte que busca crear un districte empresarial sostenible i ecològic, incorporant sistemes d’energia renovable -com panells solars o turbines eòliques- i està dissenyat per a complir amb totes les certificacions ecològiques.
En total, el complex integra fins a 4 edificis, dels quals la Diputació usarà un, que sumen un total de 20.000 m². Aquests edificis estan dissenyats per a maximitzar la llum natural i la ventilació, i s’integraran perfectament amb l’entorn verd del districte, proporcionant un total de 80.000 m² d’espai empresarial sostenible.
Obres a l’escola industrial
Aquest trasllat d’una part de les oficines de la Diputació es dona, principalment, perquè el passat mes de febrer van començar, per fi, les obres al recinte de l’Escola Industrial per renovar per complet tot l’espai que inclourà eixos de vianants i nous espais verds a la zona. L’Industrial+, el projecte ha de reformar en profunditat el recinte amb actuacions que eliminaran els cotxes en superfície i doblaran l’espai públic. A més, en tot el procés també es reivindicaran aspectes patrimonials com el projecte original del constructor Rafael Guastavino.