Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Demanen 4 anys de presó per colpejar un mosso de la Brimo a les protestes postsentència
  • CA

En ple debat sobre l’amnistia, el reguitzell de judicis contra l’activisme independentista no s’atura. Com a exemple, la vista que s’ha programat a la secció segona de l’Audiència de Barcelona per aquest dimarts. El tribunal jutjarà quatre acusats, sense antecedents penals, acusats d’agredir un mosso, quan l’agent volia detenir una de les seves companyes durant les protestes arran de la sentència del Procés del Tribunal Suprem contra els líders civils i institucionals de l’independentisme.

Els quatre acusats que demà han d’anar a judici s’hi juguen fins a quatre anys de presó. En concret, el ministeri fiscal demana per tots quatre tres anys de presó per un delicte de desordres públics de l’article 557 bis del Codi Penal i per a tres, afegir-hi un any per un delicte d’atemptat contra l’autoritat de l’article 550 del Codi Penal.

Segons el relat de fiscalia, una de les acusades, quan va ser detinguda va intentar ser alliberada pels seus companys. Una acció que hauria suposat colpejar repetidament un membre dels Mossos d’Esquadra que va haver de ser auxiliat per agents de la Brigada Mòbil de la policia, la unitat antiavalots d’elit de la policia catalana. Els fets van passar la matinada del 20 d’octubre de 2019 al voltant de la Rambla.

Antiavalots de la Brigada Mòbil (BRIMO) dels Mossos d'Esquadra tallan
Antiavalots de la Brigada Mòbil (BRIMO) dels Mossos d’Esquadra tallant el carrer José Millán González, pel desallotjament d’un veí de Can Baró / D.C.

El seguiment policial d’un grup

Segons detalla l’escrit del ministeri públic, era cap a un quart de dues del 20 d’octubre, quan els processats s’estaven al voltant de la Rambla, participant en la protesta contra la sentència del Primer d’Octubre, que s’havia difós el 14 d’octubre. Atès el mateix relat, els acusats aixecaven “barricades als dos costats de la Rambla per obstruir el pas dels vehicles, i fins i tot, en algunes d’aquestes barricades hi van calar foc”. Agents dels Mossos d’Esquadra van seguir a un dels grups integrats pels quatre processats i van poder retenir, una dona que en formaria part.

La dona va començar a cridar i la resta dels acusats van acudir en la seva ajuda per intentar sostreure-la de les mans de la policia. Els agents, destaca fiscalia, “actuaven degudament uniformats i en compliment estricte del seu deure”. Els acusats van insistir a emportar-se la seva companya, “per tots els mitjans, fins i tot utilitzant la força i animats dels propòsits de menystenir la integritat i l’autoritat dels agents”.

“Es van abraonar sobre l’agent a qui van colpejar, amb cops de puny, fins que van poder acudir altres agents de la Brigada Mòbil a auxiliar-lo i van procedir a tots quatre”, ressalta l’escrit de qualificació. El Mosso al·lega “dolor articular per torsió d’un dit i cervicàlgia” que va requerir una primera assistència i quatre dies “no impeditius” de recuperació i no ha patit cap seqüela.

Vista del Palau de Justícia, que acull diverses sales del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) / MMP
Vista del Palau de Justícia, que acull diverses sales del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) / TOT Bcn

Pedres a la motxilla

Així mateix, fiscalia recull els atestats i les minutes policials de les detencions. En aquest sentit, subratllen el material que hi va trobar la policia en els escorcolls. En una de les motxilles hi havia “dues pedres grans” i altres elements com “un obridor d’ampolles, paquets de kleenex, ulleres de màscara i tapaboques negre i blanc”. Així mateix, inclouen en els objectes requisats, guants de treball, i “llimones tallades per evitar els efectes dels gasos, dessuadores negres amb caputxa, una ampolla d’alcohol de romaní, cotó i un encenedor metàl·lic”.

Més notícies
Notícia: Acusats tretze policies de vexacions en un arrest postsentència
Comparteix
Els agents es neguen a declarar en el cas Paula
Notícia: La Fiscalia i la Generalitat demanen presó a un detingut pels aldarulls postsentència al Camp Nou
Comparteix
El fiscal sol·licita set anys de reclusió per a l'activista i el Govern, un any i mig de privació de llibertat
Notícia: Els Mossos detenen un lladre de pàrquings i trasters a Barcelona
Comparteix
El detingut s'esmunyia als garatges i trasters de Sarrià-Sant Gervasi i sostreia bicicletes d'alta gamma
Notícia: Demana perdó a la Brimo per evitar la presó en uns aldarulls per l’1-O
Comparteix
L'acusat va reconèixer haver llençat una pedra a un furgó que no va fer cap dany

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jomateix a gener 15, 2024 | 13:13
    Jomateix gener 15, 2024 | 13:13
    Existeix vídeo? No? Doncs presuncio de falsedat que ja els coneixem. Es una vergonya que al nostre país aquests villarejos facin funcions de policía. Encara están per jutgar per jutges de veritat tots aquella mutiladors de testicles i ulls juntaments amb els autors del carrusels i altres mesures que van realitzar amb el que van justificar que a día d Avui siguin sinonims de la benemérita o la policía nacional. Inhabilitacio per tots els membres i creacio d un cos real policial adient i similar a paisos occidentals. La fiscalía i el jutge que colaboren son extangers patriotes dels que no s espera mes que de tribunals a Afganistán. Independencia i posterior inhabilitació dels membres dels mossos per exercir seguretat ni publica ni privada.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa