Internet parla ara menys de Barcelona. Segons l’informe anual de l’agència de comunicació Evercom, les mencions fetes a Internet sobre Barcelona han caigut un 61% respecte del 2022. Concretament, entre l’octubre del 2022 i el setembre del 2023 la ciutat de Barcelona va ser esmentada 970.891 vegades, mentre que entre el 2021 i el 2022 es van enregistrar 2,5 milions de mencions.
La directora d’Evercom a Barcelona, Lola Estevan, ha defensat que el descens de les mencions està relacionat amb el panorama polític del darrer any, més estable que abans. Sobre aquesta argumentació, Estevan ha detallat que en la primera edició de l’informe, entre l’octubre del 2020 i el setembre del 2021, les mencions sobre política van liderar el rànquing representat un 53% del total. En la darrera edició, en canvi, un 34% han estat vinculades a la política. El panorama, però, podria canviar en el pròxim informe. La directora d’Evercom ha assenyalat que el pes de Junts i ERC en la investidura de Pedro Sánchez, el pacte per a la llei d’amnistia o el possible retorn a Catalunya del president a l’exili, Carles Puigdemont, podrien fer augmentar les mencions una altra vegada.
El turisme, als antípodes
La situació del turisme a internet és molt diferent. Mentre les mencions sobre política han patit una davallada, les que parlen de turisme han augmentat fins a convertir-se en les que tenen més representació. En l’informe publicat el 2021, el turisme només representava un 27% del total de mencions, en el del 2022 va escalar fins a un 41% i en la darrera edició s’ha mantingut en un 40%. Segons Evercom, aquest augment reflecteix la recuperació del turisme després de la pandèmia. En el cas de les mencions relacionades amb el turisme, també segons l’informe, destaquen conceptes com festival, platja i Primavera Sound.