Manifesta 15 arriba a Barcelona. Entre el 8 de setembre i el 24 de novembre del 2024, la capital catalana acollirà aquest esdeveniment que es va fundar als anys noranta per posar sobre la taula diferents projectes que replantegin la relació entre la cultura i la societat civil a través de la cultura contemporània. L’esdeveniment a més, canvia d’ubicació cada dos anys, i les seus de les edicions anteriors han estat Pristina, Marsella, Palermo, Zúrich i Sant Petesburg.
Més enllà dels detalls formals de Manifesta 15, als barcelonins els pot interessar saber que durant la seva celebració podran visitar per primer cop les Tres Xemeneies de Sant Adrià del Besòs, tal com ha anunciat l’organització. Aquest no és l’únic espai emblemàtic que obrirà les portes. L’antiga seu de l’editorial Gustavo Gili, situada al barri de l’Esquerra de l’Eixample, es convertirà en les oficines de l’equip Manifesta 15, i a més, participarà al 48h Open House BCN del 2024. Concretament, s’oferiran visites guiades entre les 10 i les 19 hores perquè tothom qui vulgui pugui conèixer millor aquest edifici racionalista que es va construir entre 1954 i 1960 i que va rebre el Premi FAD d’Arquitectura el 1961.
Èxit rotund de l’edició del 2023
El 48h Open House d’aquest 2023 va ser tot un èxit que va assolir un nou rècord d’assistència: fins a 76.512 persones. Entre els edificis més visitats del total de 200 que van estar oberts al públic, figuraven l’antiga presó de la Model de Barcelona amb 3.221 visites, Arc de Triomf —2.524 visitants— la Casa Seat —2.346 visites—, l’edifici Balbina Mas de Miquel —1.878 persones—, el Recinte Modernista de Sant Pau —1.800 persones—, les Torres Venecianes —1.339 persones—, el vestíbul de la Casa Sayrach —1.189 persones—, el Palau Moja —1.164 persones—, la Torre Urquinaona —1.155 persones— i el Taller Masriera —1.085 persones—.