Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Així és la cria d’una espècie en perill d’extinció que ha nascut al Zoo

El Zoo de Barcelona està d’enhorabona. Una cria d’una espècie en perill d’extinció ha nascut a les emblemàtiques instal·lacions de la capital catalana. En concret, es tracta d’un exemplar de gasela dama mohor -el seu nom científic és Nanger dama mhorr-, un tipus de mamífer natural de les regions subdesèrtiques del sud del Marroc i el Sàhara Occidental.

Segons la informació facilitada per l’Ajuntament de Barcelona en un comunicat fet públic aquest diumenge, l’animal va néixer el passat 7 de febrer, és un mascle, i és fill d’una de les femelles del grup i del mascle reproductor. El seu estat de salut és bo i aquests dies ja se’l veu interactuar amb la resta del grup, amb la mare sempre a prop, tal com expliquen els cuidadors.

Per la seva banda, el director del Zoo de Barcelona, Sito Alarcon, ha assegurat que aquest naixement és un altre “èxit” de l’esforç que fa l’equipament barceloní per contribuir a la conservació d’espècies i ha remarcat la importància dels programes específics que hi ha per a la recuperació d’aquesta espècie. “El Zoo de Barcelona fa temps que hi col·labora perquè entre els seus objectius hi ha la recuperació de la biodiversitat d’una regió molt amenaçada pel canvi climàtic i la pressió humana com és el Sahel”, ha subratllat.

La cria de gasela dama mohor que ha cascut al Zoo de Barcelona / Zoo de Barcelona
La cria de gasela dama mohor que ha cascut al Zoo de Barcelona / Zoo de Barcelona

Una espècie reintroduïda al seu hàbitat natural

Cal recordar que la gasela dama mohor és una rara subespècie de la gasela dama que viu en les regions subdesèrtiques del sud del Marroc i el Sàhara Occidental. Les principals amenaces que pateix al seu hàbitat natural són la caça indiscriminada i la pèrdua i degradació del medi natural a causa de la pastura excessiva i la ramaderia. Malgrat que va arribar a extingir-se al seu hàbitat natural als anys setanta, els esforços de diversos programes de cria en captivitat van fer possible la seva reintroducció en alguns punts del Senegal, el Marroc i Tunísia.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa