Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El consolat turc a Barcelona busca rescatadors: “No tenim gaire temps”
  • CA

El consolat turc a Barcelona fa una crida per trobar equips de rescat especialitzats que puguin donar un cop de mà al seu país. El doble terratrèmol del passat dilluns ha sacsejat Turquia i Síria i ja se superen les 10.000 morts entre tots dos països. Tal com ha confirmat el cònsol general truc a la capital catalana, Selen Evcit, el que més urgeix és trobar “grups de rescat, molts grups de rescat. Ara ja és el segon dia i no tenim gaire temps”. En declaracions a l’ACN, Evcit també ha agraït l’ajuda que ha ofert Catalunya al seu país.

D’altra banda, ha recordat que a Sant Adrià s’ha instal·lat un punt de recollida de roba d’hivern i mantes per ajudar els milers de víctimes del terratrèmol. En aquest sentit, cal recordar que s’estan registrant temperatures inferiors als 5 graus. “Ens calen abrics, impermeables, botes, guants… fa molt fred a Turquia. Llits, mantes, sacs de dormir”, ha remarcat el cònsol.

El Govern es posa a disposició d’Interior

Turquia ha declarat el nivell més d’alt alarma i ha demanat ajuda a la comunitat internacional. El Govern català ha posat a disposició del ministeri d’Interior quatre efectius de la unitat de recerca canina, quatre de la unitat de subsol, quatre de la unitat d’intervenció de muntanya, així com personal del cos de Bombers i equips de salvament de Protecció Civil. La Unió Europea també ha confirmat l’enviament d’equips de rescat.

Dos terratrèmols seguits

Un segon terratrèmol de magnitud 7,6 a l’escala de Richter va sacsejar el mateix dilluns la província turca de Kahramanmaras, epicentre del primer sisme, de 7,8 graus. Fins ara, es calculen que hi ha hagut més d’11.000 morts i hi ha 53.000 ferits. Així, el panorama és igualment devastador pel que fa a les infraestructures. Milers d’edificis s’han esfondrat i encara es treballa a contrarellotge per trobar supervivents.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa