El desallotjament d’aquest dimarts al matí de l’Antiga Massana ha estat un fort cop sobre la taula de l’Ajuntament de Jaume Collboni la mateixa setmana que està previst el desallotjament de l’últim veí que resisteix a la Casa Orsola. Davant aquests dos desnonaments, i en plena crisi per l’habitatge -una de les principals que colpeja la capital catalana-, la comunitat docent barcelonina per plantar cara a “l’emergència habitacional”: “Els equips educatius [formats per docents, personal socioeducatiu i altres professionals de l’escola catalana] de la ciutat de Barcelona diem prou! L’habitatge digne és un dret i no el podem deslligar del dret a l’educació”, exclama la plataforma docents 080 a través d’un comunicat, en el qual s’hi han adherit més d’un miler de professionals del sector educatiu de la capital catalana.
Segons denuncien els docents, “l’abús del preu del lloguer i el classisme immobiliari” crea una dinàmica que “vulnera el dret a l’educació de joves i infants i impedeix que puguin seguir els aprenentatges amb normalitat“. És per aquest motiu que, a través d’un comunicat, els professionals de l’escola catalana exigeixen a les administracions, tant la que encapçala Jaume Collboni com la que presideix Salvador Illa, “aplicar els protocols i les lleis de protecció integral de la infància i fer primar l’interès superior del menor en tot el que afecti drets fonamentals, especialment en la lluita contra el sensellarisme”. En aquesta línia, reclamen posar punt final a la forta presència de cossos policials en els “desnonaments amb menors o gent vulnerabilitzada”, ja que alerten que té efectes directes en el desenvolupament educatiu, entre d’altres, dels infants.

La lluita, també a l’escola
El col·lectiu de docents i personal educatiu considera que, més enllà del paper de les administracions, la lluita per l’habitatge també s’ha de fer des de l’escola. És per aquest motiu que reclamen “consolidar els equips educadors [formats per personal docent i socioeducatiu] als centres de la ciutat amb l’objectiu de propiciar un treball d’equip estable i multidisciplinari, capaç de donar una resposta educativa més global a la realitat del nostre alumnat més vulnerabilitzat”. En aquesta línia, tal com han posat de manifest els sindicats de docents en diverses ocasions, també exigeixen “més recursos” per a l’escola per tal d’atendre “de forma eficient la realitat educativa, personal i social del nostre alumnat”: “Hem de garantir la igualtat d’oportunitats a tots els infants i joves de la ciutat”, exclamen en aquest mateix comunicat. La comunitat educativa de Barcelona, doncs, seguint els passos de la plataforma de docents que es va unir per aturar els desnonaments de Salt (Girona), també s’uneix en la lluita per l’habitatge de la capital catalana.