Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Comencen els treballs per construir dues noves escoles bressol municipals
  • CA

El nou curs escolar 2023-24 comptarà amb quatre noves escoles bressol municipals, dues de les quals han iniciat obres aquests dies. Així ho ha anunciat aquest matí el regidor d’Educació Pau Gonzàlez en els locals d’una d’elles, concretament a la planta baixa d’un edifici d’habitatge públic també en construcció al carrer Palamós 70, al barri de la Trinitat Nova (Nou Barris).

La planta baixa on es construirà l'escola bressol municipal al carrer Palamós / C.B.
La planta baixa on es construirà l’escola bressol municipal al carrer Palamós / C.B.

Es tracta del trasllat d’una escola bressol ja existent que s’amplia per poder passar de dos a set grups i que constarà de 872 metres quadrats distribuïts de la següent manera: set estances per als grups d’infants, una sala per a l’equip docent, una d’usos múltiples, el menjador, la cuina i rebost, un espai per a tallers i visites, una zona per a guardar els cotxes i bugaderia, entre d’altres. Hi haurà 530 metres quadrats addicionals destinats a pati, cobertes i descobertes.

També han començat els treballs per convertir l’antiga masia de Can Rosés, situada al carrer Déu i Mata 57 (Les Corts), per transformar-la en escola bressol. La rehabilitació preveu fer-hi tres plantes en una superfície total de 1.000 metres quadrats.

S’afegeixen a les anunciades fa mig any

Les de Trinitat Nova -encara sense nom definitiu- i la de Can Rosés s’uniran a les que ja estan en marxa, la Pere Calafell (Sant Martí) i la de la Teixonera a Horta-Guinardó. A més, n’hi ha dues en procés de licitació que obriran portes el curs 2024-25: la de Can Carreras al barri de la Guineueta i una altra al barri de Sant Andreu de Palomar, que temporalment es coneix com a Casernes.

A llarg termini es treballa en cinc més al carrer Sant Bartomeu del Raval (Ciutat Vella), al carrer Marroc del barri del Besòs i el Maresme (Sant Martí), Can Xiringoi al carrer Ramon Albó del barri de Vilapicina i La Torre Llobeta (Nou Barris), al carrer Acer del barri de La Marina del Prat Vermell (Sants-Montjuïc) més l’ampliació d’un centre existent al carrer d’Andrea Dòria de la Barceloneta (Ciutat Vella).

Finalment, l’Ajuntament ha iniciat els tràmits per expropiar un solar al barri de l’Antiga Esquerra de l’Eixample, concretament una parcel·la de 1.200 metres quadrats per acollir-hi una futura escola bressol municipal; també se’n vol fer una altra als entorns del carrer d’Enric Granados. Unes actuacions emmarcades en el Pla per a l’educació i la criança de la petita infància.

Eina per millorar la ciutat

Pau Gonzàlez ha subratllat l’aposta del govern de continuar ampliant la xarxa d’escoles bressol municipals amb l’argument que l’educació “és una de les eines més potents per millorar la ciutat i fer-la més justa”, en el marc d’un model pedagògic “de qualitat” si bé recentment la plataforma Dignitat 0-3 expressava el seu malestar per les condicions laborals en aspectes com les elevades ràtios, la interinitat o la gestió de les baixes.

El regidor d’Educació ha insistit en la importància de fer compatible la gratuïtat amb la universalització i ha remarcat que l’Ajuntament “continua assumint orgullosament més de la meitat del cost de l’escolarització de l’etapa 0-3”. A més, l’obertura d’aquests nous centres mostra “una representació més fidedigna dels barris”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa