L’Estadi Olímpic Lluís Companys va tornar-se a omplir de gom a gom a aquest dijous al vespre per veure Beyoncé. L’artista nord-americana va celebrar en aquestes instal·lacions de la capital catalana el seu únic concert a tot l’Estat en el marc de la gira Renaissance World Tour. Ho va fer amb totes les entrades exhaurides i sota una gran expectació tant dels fans com mediàtica.
La presentació en societat del seu setè àlbum d’estudi Renaissance, però, no només va ressonar dins de l’Estadi Olímpic. Diversos veïns tant del districte de Sants-Montjuïc com de barris més llunyans com el de Sant Antoni (Eixample) van denunciar a través de les xarxes socials que l’elevat volum dels equips de so de l’artista va fer tremolar els terres dels seus domicilis.
De fet, l’associació Afectats per la Contaminació Acústica i la Massificació Esdeve (PACAME) va compartir els resultats d’un sonòmetre que, malgrat estar situat a prop d’un quilòmetre de distància de l’Estadi Olímpic Lluís Companys, marcava la xifra de 72,3 decibels, un registre molt per sobre del límit màxim que permet la normativa.
Un replantejament dels límits de sorolls que es permeten a Barcelona
Cal recordar que des d’entitats com la Xarxa Veïnal Contra el Soroll (XAVECS), que agrupa diferents associacions i agrupacions d’arreu de la ciutat i que ha protagonitzat diverses protestes per reclamar el dret al descans dels veïns, reclamen un replantejament dels límits de contaminació acústica permesos en moltes zones de la capital catalana, ja que encara mantenen xifres pròpies de l’època industrial que estan permanentment per sobre del llindar que marca l’Organització Mundial de la Salut (OMS), i alerta que hi ha espais que s’han convertit en verdader “guetos lúdics”. “No estem en contra d’aquestes activitats, però s’ha de trobar l’equilibri. A vegades ens oblidem que en aquests llocs també hi viu gent”, insisteixen.