L’ampliació del Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA) i la reforma de la plaça dels Àngels han despertat el malestar dels patinadors, que des de fa anys que es reuneixen a les portes del museu per practicar aquest esport. Tot i que els skaters tenen la voluntat de quedar-se a la plaça i continuar patinant, sense tenir en compte l’ampliació i les reformes de la plaça i el museu, des de l’Ajuntament de Barcelona creuen que aquestes dues activitats no poden coexistir. Per tal de donar una solució a aquesta problemàtica, el regidor de Ciutat Vella, Albert Batlle, ha assegurat durant una entrevista al ‘Bàsics’ de Betevé que l’executiu barceloní ja està treballant per trobar un espai alternatiu per als patinadors, ja que considera que la reforma de la plaça dels Àngels és necessària i ha d’anar acompanyada d’un “canvi d’usos” -referint-se als skaters.

El regidor de l’executiu de Jaume Collboni creu que un bon espai per traslladar als patinadors és la façana marítima de Barcelona, ja que és un espai obert que compleix tots els requisits que demanen els aficionats i practicants d’aquest esport. Durant aquesta mateixa entrevista, Batlle ha tornat a defensar la necessitat de reformar la plaça del museu i ha negat que es perdi espai públic, tal com defensen les entitats veïnals que s’han agrupat en la plataforma No a l’Ampliació del MACBA. De fet, els veïns consideren que la reforma “regalarà” 1.000 m² d’espai públic “que és de totes” a la Fundació MACBA. Unes afirmacions que el regidor barceloní ha negat categòricament: “És rotundament fals”.

El tinent d'alcalde, Albert Batlle, en roda de premsa | Blanca Blay (ACN)
El tinent d’alcalde, Albert Batlle, en roda de premsa | Blanca Blay (ACN)

Acostar posicions amb els veïns

Batlle també considera que ara, més enllà de pensar on es recol·locaran els patinadors, és moment d’acostar posicions amb els veïns, amb els quals assegura que ja han mantingut diversos diàlegs. Veient, però, que l’oposició cap al projecte d’ampliació del museu manté ferma la seva posició, Batlle creu que s’ha d’actuar amb determinació.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa