Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona impulsa trenta accions per millorar el barri de la Bordeta

L’Ajuntament de Barcelona posarà en marxa una trentena d’actuacions per millorar l’espai públic del barri de la Bordeta, al districte de Sants-Montjuïc, una de les línies prioritàries de treball del consistori marcades en el Pla Endreça per aquest 2025: “Es tracta d’una àmplia sèrie d’actuacions de manteniment i renovació d’elements a l’espai públic que compten amb una inversió de més de 2 milions d’euros”, expliquen des del govern municipal, encapçalat per Jaume Collboni. En detall, el pla de millora integral de la Bordeta planteja actuacions molt diverses en diferents punts del barri: “Inclou treballs com la renovació i el manteniment del paviment d’asfalt, l’enllumenat, els semàfors, la xarxa freàtica, el clavegueram, el mobiliari urbà, els jocs infantils, les voreres, la senyalització, instal·lacions esportives i els ascensors, entre altres”, detallen des del consistori.

Un dels principals punts sobre els quals s’impulsaran millores és el carrer de la Constitució, especialment en el tram entre el carrer de Parcerisa i la Riera Blanca. En aquesta via del barri, l’Ajuntament impulsarà diverses actuacions, dividides en dues fases. En primer lloc, una primera fase -la qual ja està en marxa- que inclou la renovació del paviment i les voreres entre la rambla de Badal i el carrer Sagunt amb el de Parcerisa. Un cop completada aquesta primera fase, el govern municipal arrencarà un segon període d’actuacions que inclou, segons detallen des del consistori, la renovació de les voreres del tram del carrer entre la rambla de Badal i la Riera Blanca. L’objectiu de les obres és que el carrer de la Constitució sigui d’un sol sentit de circulació, mentre que fins ara en tenia dos: “Els treballs s’acompanyaran posteriorment d’una nova regulació semafòrica de la rotonda de la rambla de Badal, pensada per millorar el flux de vehicles que hi circulen”, expliquen des del consistori.

El president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa i l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, arriben a l’acte del PSC ‘2 anys de l’alcalde Collboni. Fem Barcelona!’ / Alberto Paredes (Europa Press)

Altres millores previstes

A banda de les obres al carrer de la Constitució, el pla de millores integrals que ha impulsat l’Ajuntament també preveu la millora dels entorns de la Ludoteca Olzinelles, on se soterrarà el cablejat elèctric, o la renovació de la pintura de la calçada dels entorns de l’Escola Gayarre. A banda, també es modernitzaran els ascensors i les baranes del tram baix de la rambla de Badal i la plaça d’Ildefons Cerdà, entre d’altres: “L’agrupació de les actuacions per barris, any rere any, permet definir les intervencions amb una mirada transversal de les necessitats globals del territori i establir un calendari més eficient que permet reduir el temps que duren les molèsties”, argumenten des del govern municipal.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa