Barcelona té un lloc especialment imbuït d’una mística. L’estació de Correus. Una estació que va deixar de funcionar fa 51 anys i que, ara, després de les obres de l’L4 del metro de Barcelona ha presentat una remodelació, s’ha netejat l’estació i s’han canviat alguns dels elements que estaven malmesos, a més, s’ha instal·lat unes proteccions de metacrilat que protegeixen els antics anuncis que decoraven l’estació, segons ha avançat Betevé i han confirmat fonts de TMB al TOT Barcelona.

Aquestes fonts confirmen que l’espai és totalment inaccessible i que en el seu interior no hi havia cap mena d’element patrimonial.

Aquest fet ha despertat la curiositat dels usuaris de xarxes socials, ja que des dels trens de l’L4 de metro es poden observar, breument, aquestes millores. Especialment notable és l’efecte de les noves rajoles, d’un color blau llampant que destaca quan hi passen els trens.

El món del subsol és quelcom que ha despertat l’atractiu i la curiositat de diverses persones a la història. Especialment famós ha esdevingut el fenomen de l’Urbex, l’exploració urbana de llocs abandonats o d’accés prohibit. Els grans atractius d’aquest fenomen són el descobriment de llocs amagats i el morbo de ser descobert, i s’ha fet especialment viral entre els joves, sobretot a les xarxes socials com Instagram, Tik Tok o Youtube.

La construcció de l’estació de correus | TMB

No és l’única estació fantasma de Barcelona

El món del ferrocarril de Barcelona té una gran història. L’estació de ‘Banc‘ és una altra que està ubicada a l’L4 entre Jaume I i Urquinaona. Va ser construïda el 1911, però no va arribar a acollir passatgers, ja que les dimensions d’aquesta estació no eren les adequades i la van decidir tancar, ja que Urquinaona i Jaume I es trobaven en funcionament. L’imaginari col·lectiu de Barcelona va fer córrer la llegenda de què l’estació l’utilitzava per transportar els diners del banc d’Espanya, abans ubicat just sobre aquesta estació.

La parada de Ferran, situada entre la Boqueria i el carrer Ferran va fer el seu últim viatge l’any 1968 i s’utilitzava com a reforç per a quan el Gran Teatre del Liceu acollia algun espectacle de grans dimensions.

Altres estacions fantasma de Barcelona són Bordeta, Gaudí, Les Rodalies, Horta o Sant Bertran. I d’altres mai han vist la llum i s’han quedat en simples projectes, com Travessera de Gràcia, Camp Nou o La Ribera.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa