Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona recorda Salvador Allende en el 51è aniversari del seu assassinat
  • CA

Barcelona, i especialment la comunitat xilena de la ciutat, ha recordat aquest onze de setembre el 51è aniversari de l’assassinat del president xilè, Salvador Allende, a mans de la dictadura de Pinochet. Com cada any, el Centre Salvador Allende de Barcelona i el Comitè Ciutadà per l’Homenatge a Salvador Allende, han celebrat aquest acte per recordar la lluita d’Allende per fer del seu país una nació justa i lliure. L’acte s’ha celebrat a la plaça que duu el seu nom, situada al barri del Carmel, on s’han fet diverses ofrenes florals per part de les autoritats.

A més, en el mateix acte també s’ha recordat el 85è aniversari del viatge del Winnipeg, el vaixell que el poeta Pablo Neruda va organitzar per traslladar de França a Xile 2.200 persones refugiades espanyoles que malvivien en camps de concentració arran de la Guerra Civil. La periodista Sílvia Tarragona també ha fet una intervenció defensant i reivindicant l’acció humanitària de Neruda a favor de les persones exiliades, especialment durant la Guerra Civil. Durant l’homenatge també s’ha sentit música xilena de la mà de l’artista Lucho Roa i les salves han anat a càrrec dels Diables del Carmel i els Trabucaires de Perot Rocaguinarda.

Entre les autoritats, hi havia l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni; el conseller de la Presidència de la Generalitat, Albert Dalmau, així com càrrecs electes del PSC, ERC i Comuns entre d’altres. També han assistit a l’acte els màxims representants d’entitats com els líders sindicals Camil Ros (UGT de Catalunya) i Javier Pacheco (CCOO de Catalunya), i regidors de Barcelona, inclòs el d’Horta-Guinardó, Lluís Rabell i d’altres membres del govern municipal de la ciutat.

Més notícies
Notícia: Aquests són els carrers tallats a Barcelona per la manifestació de la Diada
Comparteix
La marxa convocada per l'ANC provocarà alteracions al trànsit de la ciutat durant gran part de la tarda
Notícia: Les grans petjades de la resistència i el setge borbònic de 1714 a Barcelona
Comparteix
Espais de Barcelona que permeten explicar i recordar la resistència i caiguda final de la capital de Catalunya en un dels últims episodis de la guerra de Successió espanyola
Notícia: L’Ajuntament incorpora 133 nous agents a la Guàrdia Urbana
Comparteix
S'espera que durant l'estiu de 2025 s'incorporin 128 agents més
Notícia: El nou historial de baralles reviu la polèmica a l’antiga discoteca KGB
Comparteix
Un nou episodi de violència divendres passat torna a indignar els veïns, que a inicis de 2023 van veure com el local reobria amb una rentada de cara

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa