Aquest dilluns 9 de setembre arrenca el nou curs escolar amb la meitat de places plenes a les escoles bressol públiques de Barcelona. Segons xifres del consistori, la capital catalana ha cobert el 55% de la demanda, un percentatge força similar al del curs passat. En total, els 105 centres de titularitat pública tenen una capacitat de 8.845 places, ja que cal sumar-n’hi 326 més de 5 centres de la Generalitat, de les quals aquest any se n’oferien 4.646. Durant el període d’inscripció hi va haver 8.291 sol·licituds i es van assignar 4.582 places. Tenint en compte aquestes dades, l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMED) ha detectat un increment en els percentatges d’escolarització a la xarxa d’escoles públiques en relació amb les dades del padró municipal referides als infants de 2 anys.
Concretament, el 41% dels infants de dos anys estan inscrits dins la xarxa d’escoles bressol que articula el consistori. Tot i que el repartiment és desigual en funció dels districtes, en alguns punts de la ciutat, com ara Horta-Guinardó o Sant Martí, el percentatge de famílies que han inscrit les seves criatures en aquests centres s’enfila per sobre del 50%.

Les novetats per aquest curs
Entre les novetats d’aquest curs 2024-2025 destaca el manteniment del servei amb diversificació horària a l’escola bressol Germanetes, situat al districte de l’Eixample, amb un grup de matí i un grup de tarda, de 13 places cadascun. En aquest sentit, la diversificació horària permet matricular infants en horari reduït en un grup només de matí -és a dir, de nou del matí a una del migdia- o només de tarda -de tres a set-, cosa que adapta l’oferta educativa a les necessitats de cada família. L’EBM Germanetes ofereix també cinc grups en l’horari complet de vuit del matí a cinc de la tarda (que inclou el servei d’acollida matinal). A banda, cal destacar també que aquest setembre també comencen el curs els 26 espais familiars de criança municipal distribuïts per tota la ciutat, que ofereixen 1.400 places.