Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona invertirà quasi 4 milions per renovar nou espais verds

L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat aquest dissabte que invertirà un total de 3,8 milions d’euros per renovar fins a 9 espais verds la ciutat. Aquestes obres s’iniciaran al llarg d’aquesta mateixa tardor i s’emmarquen dins del pla Endreça impulsat per l’administració Collboni. Aquestes intervencions, assegura el consistori, responen a la voluntat de renovar els espais verds de diferents barris perquè tinguin millors zones d’estada i nova vegetació.

Al districte de l’Eixample s’efectuarà l’adequació de dos interiors d’illa per tal de seguir “revitalitzant” els interiors d’illa existents i d’impulsar la recuperació de nous espais verds d’estada a l’Eixample. De fet, aquesta setmana ja han començat les obres dels jardins d’Elena Maseras, prop de l’Hospital Clínic. En aquest espai s’hi renovarà la vegetació i s’hi instal·larà una xarxa de reg automàtic. A més també es milloraran els elements del mobiliari, els paviments i el drenatge. Les obres tindran un cost total de 120.000 euros i es preveu que durin uns dos mesos.

A finals de novembre també s’iniciaran les actuacions als jardins de Cèsar Martinell —situats al carrer Villarroel a la cruïlla amb Gran Via— “una millora molt reivindicada pel veïnat i la comunitat escolar” del barri de l’Esquerra de l’Eixample. En aquest interior d’illa es renovarà la vegetació amb nous arbres i plantes arbustives i s’hi instal·larà xarxa de reg per fer-ne un bon manteniment. A més també es millorarà la visibilitat i la seguretat de l’espai. La intervenció compta amb un pressupost de 388.157 euros.

Canvis al parc de l’Espanya Industrial

Sants-Montjuïc també viurà una actuació en un dels parcs més grans del districte, el de l’Espanya Industrial. Concretament, el projecte de millora disposa d’un pressupost de 969.979 euros i es preveu que les obres durin uns set mesos. L’objectiu reconfigurar els diferents espais del parc perquè cadascun “s’usi de forma adequada”. Per aquest motiu, l’ajuntament té previst introduir elements de mobiliari adequats a cada espai i el tipus d’usuari. A més, s’incorporaran espècies arbustives de tipus mediterrani.

Al districte de Sarrià-Sant Gervasi es renovaran els Jardins de Mercè Rodoreda. Amb la intervenció es milloraran els elements de mobiliari com els passamans de les baranes, les papereres, els bancs, la senyalització i l’enllumenat del parc. A més, també es farà una àrea de joc infantil nova i també una nova àrea d’esbarjo per a gossos. Les obres tindran una durada de cinc mesos amb un pressupost de 709.089 euros.

Als Jardins de Can Fabra, al districte de Sant Andreu, s’ha previst, d’una banda, la renovació de la zona de joc infantil i, de l’altra, diferents actuacions en el verd. Es milloraran els parterres amb gespa, es trasplantaran 9 oliveres, es farà la poda dels pins i es retiraran 6 pollancres. Aquestes actuacions de millora s’iniciaran a mitjan octubre i tindran una durada de quatre mesos amb un pressupost de 529.133 euros.

Al districte de Sant Martí es faran dues actuacions en parcs. La primera al Parc del Clot, on ja s’han començat les obres i es preveu que finalitzin el mes de desembre. En aquest àmbit es renova la instal·lació de reg, el paviment, les papereres i la senyalització. El pressupost és de 328.665 euros. Per altra banda, també es renovaran els Jardins de Can Miralletes, al barri del Camp de l’Arpa del Clot. Allà es canviaran els bancs i es milloraran les superfícies amb pendent i els parterres i, a més, es canvia part de la xarxa de reg. També s’intervindrà en la millora dels embornals, de part de la vegetació i es canvien els elements de joc de l’àrea de joc infantil. El pressupost per aquesta obra és de 484.031 euros.

Finalment, també es faran millores als espais exteriors de les granges de Can Cadena, al barri de Sant Martí de Provençals i de Can mestres, al barri la Marina de Port. El cost de les actuacions en aquests àmbits és de 310.402 euros. Mentre que a Can Cadena es milloraran els lavabos públics del recinte, a Can Mestres s’hi posa nou arbrat i reg, es milloraran les connexions d’aigua i es canviaran els abeuradors de la zona exterior.

Més notícies
Notícia: La Guàrdia Urbana nomena 22 nous comandaments per reforçar el cos
Comparteix
Collboni va agrair la dedicació al cos dels nous comandaments a la ciutat de Barcelona i als veïns de la ciutat
Notícia: Augmenten les infeccions de transmissió sexual a la demarcació de Barcelona
Comparteix
El 25% dels embarassos van acabar amb un avortament
Notícia: Denuncien l’Ajuntament al departament de Medi Ambient per “l’abandonament de gossos” de la Urbana
Comparteix
CSIF diu que els animals passen moltes hores sols tancats en gàbies i transports i que a les nits no estan vigilats. I El sindicat ha presentat una altra denúncia Inspecció de Treball
Notícia: Crítiques d’un exregidor per l’eliminació de la direcció del Born CCM
Comparteix
Jordi Rabassa ho qualifica de "molt mala notícia"

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa