Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona expropia una finca a Gràcia per més de 2,4 milions d’euros
  • CA

L’Ajuntament de Barcelona ha donat el vistiplau a l’expropiació d’una finca de prop de 2.000 metres quadrats al carrer del Torrent del Remei 24-26, al barri del Coll, al districte de Gràcia, per destinar-lo a usos públics. Segons ha informat el consistori en un comunicat, aquesta parcel·la està definida com a zona verda, d’equipaments i habitatge públic des del 2009 i es preveu la remodelació i la millora de l’àmbit del Portell. El cost de l’operació superarà els 2,4 milions d’euros.

Tot i que el projecte de reforma encara no està definit la transformació haurà de servir per connectar millor els carrers del Torrent del Remei i de Pau Ferran amb una zona verda i es crearà habitatge protegit i un nou equipament públic per al barri. La regidora del districte de Gràcia i tinent d’alcalde, Laia Bonet, considera que aquesta decisió suposa “un punt de partida per millorar, en un futur, els desplaçaments a peu al barri del Coll i, alhora, contribuir a la creació d’habitatge social”.

El cost de l’operació s’estima en un import superior als 2,4 milions d’euros i l’Ajuntament ja ha arribat a un acord pel preu d’expropiació amb dos dels tres propietaris i pot prendre possessió de la finca mentre es fixa l’import amb el tercer propietari. Un cop feta l’expropiació s’haurà de redactar un no pla urbanístic per reordenar les diferents peces abans no es defineixi el projecte de transformació, ha remarcat, i Bonet ha subratllat que el consistori “no s’atura i treballa per desbloquejar planejaments urbanístics que puguin derivar tant en una millora de l’espai públic com en més habitatge social i espais per a l’ús de la ciutadania”.

El cost total de l’expropiació s’estima en un import superior a 2,4 milions d’euros

Crear un corredor verd entorn del Park Güell

Aquest projecte és paral·lel a la millora dels carrers del Torrent del Remei i de la Farigola, que començaran les pròximes setmanes, amb un pressupost de dos milions d’euros per millorar els recorreguts per a vianants al barri, ampliant voreres, plantant vegetació i soterrant les línies d’electricitat. Aquests treballs, a més, serviran també per modificar el talús que hi ha ara, estabilitzant-lo amb el sistema de geomalla actual, i construint un mur en la part inferior per aconseguir enretirar la línia de façana.

La idea de l’Ajuntament és que tot el conjunt sigui un corredor verd que, a mig camí entre la Creueta del Coll i el Park Güell, ajudi a proliferar la biodiversitat. La reforma és una de les actuacions que hi ha incloses dins el paquet d’inversions previstes per al període 2023- 2027 per millorar el recinte del Park Güell i els seus entorns. Les obres tenen un cost de dos milions d’euros i tindran una durada d’un any.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa