Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona té el centre comercial que més respecta el català de tot el país

Cap centre comercial de Catalunya compleix al 100% la normativa lingüística. És la conclusió d’un estudi de Plataforma per la Llengua, que revela que una de cada sis botigues dels equipaments comercials del país incompleix l’ús del català en els seus locals. En els més de quaranta centres comercials que hi ha al país, “sempre hi ha algun local que no disposa de la cartellera fixa en català”, diu l’anàlisi de l’ONG del català, que recorda que la normativa de consum de Catalunya fixa que la retolació dels establiments ha de ser, com a mínim, en català. Però a Barcelona hi ha un centre comercial que s’acosta al 100%. Es tracta de l’Illa Diagonal, on només hi ha el 2,87 % dels locals amb irregularitats en la retolació. En l’altre extrem hi ha Les Mates del Vendrell, que és el que té un pitjor percentatge, amb el 54,54 % d’establiments amb retolació errònia“.

El centre comercial l’Illa Diagonal / ACBN-Aina Martí

A Barcelona, poc respectuosos amb el català

Pel que fa a la resta de centres comercials de la ciutat, la majoria obtenen uns resultats molt dolents pel que fa al compliment del codi de consum de la llengua catalana. A banda de l’Illa Diagonal, el centre comercial Maremàgnum és l’únic que se’n surt una mica, amb el 7,4% dels establiments amb errors en la retolació. La resta passen del 20% del percentatge d’errors. Westfield Glòries (19,56% d’errors a les botigues), Westifield La Maquinista (20,75%), Diagonal Mar (21,68%), Centre Comercial Arenes (24,67%), el Triangle (36%) i a la cua, Som Multiespai, que acumula errors en la retolació en el 44% dels seus establiments.

Gràfic del percentatge d’establiments amb retolació errònia a cada centre comercial de Catalunya / Plataforma per la Llengua



Des dels centres comercials argumenten que, habitualment, la seva gestió amb les botigues consisteix a, llogar-los l’espai on operaran, però que en aquests contractes no es fixa cap clàusula lingüística, motiu pel qual tenen “poc control i un marge de fiscalització molt limitat” respecte als comerços que incompleixen la retolació en català obligatòria.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa