L’Ajuntament de Barcelona desactiva la fase d’alerta per ventades, un cop les condicions meteorològiques han millorat les seves previsions. Els serveis municipals han actuat en 99 ocasions, segons el balanç que ha publicat el consistori a primera hora del matí, la majoria per caigudes de branques, tendals o mobiliari urbà. Els Bombers de Barcelona han actuat en una cinquantena d’ocasions durant la tarda i nit de dimecres.
La millora del temps ha permès reobrir els parcs i els jardins de la ciutat aquest dijous al matí, però continua l’alerta a la costa. De fet, l’Ajuntament recorda encara està activa la fase d’alerta del Pla Bàsic d’Emergència Municipal per mal estat de la mar. En aquests moments continua la prohibició de banyar-se a la platja i el consistori recomana els ciutadans que no s’hi acostin.
🟢 Desactivada l’alerta per ventades.
— Bombers Barcelona (@BCN_Bombers) October 10, 2024
🚒 El cos de #BombersBCN hem rebut 99 avisos des d’ahir per les ventades, la majoria per la caiguda de branques, tendals o mobiliari urbà. D’aquests, vam actuar amb dotació en 50, la resta es van atendre telefònicament o van ser derivats. https://t.co/4DuMQUxA7h
La borrasca Kirk ha deixat cops de vent que han arribat als 50 quilòmetres per hora en algunes zones de Barcelona. El moment més crític s’ha registrat de matinada, però poc abans, durant la tarda, zones com el Port de Barcelona ja havien registrat ratxes superiors als 65 quilòmetres per hora.
Precaució al litoral: onades de fins a dos metres
La previsió, en el moment que es va activar l’alerta per la borrasca, era que les onades puguin arribar als 2,5 metres d’altura i la Guàrdia Urbana ha desplegat un dispositiu a la franja marítima per evitar l’accés de les persones als espigons. Aquest dijous, la previsió és que les onades s’enfilin fins als 2 metres a primera hora, però amb el pas del temps la força del mar hauria d’anar a la baixa. Malgrat tot, és important evitar el mar i actuar amb prudència si es passeja en zones properes.
La previsió ara és que les ratxes de vent arribin, com a màxim, als 30 quilòmetres per hora en alguns punts de la ciutat. De cara a divendres, les ventades rebaixaran als 20 quilòmetres per hora, aproximadament. Tot plegat dibuixa una setmana amb temperatures màximes 22 graus, que apujaran breument el cap de setmana, dos o tres graus. Les mínimes se situen al voltant del 17 grau durant pràcticament tota la setmana.
