El Bar Olímpic va ser durant anys un dels bars mítics del carrer de Joaquim Costa del barri del Raval —districte de Ciutat Vella—. Tal com explica al TOT Barcelona el gerent de l’Eix Comercial del Raval, Jordi Bordas, els antics propietaris van abaixar fa sis mesos la persiana i van traspassar el negoci a uns altres, que fa cinc mesos van reobrir l’establiment reconvertit en una cocteleria: l’Olímpic Bareto. En entrar és impossible no percebre aquesta transformació. Malgrat que part del mobiliari i l’estètica s’han mantingut, els cambrers ara van ben vestits, amb corbata i camisa i sacsegen cocteleres.

La cervesa és força cara. Costa 4 euros, però Bordas defensa que en certs moments del dia hi ha una oferta de dues cerveses per tres euros, que a una cocteleria no acostuma a ser una beguda barata i que la pujada del preu dels lloguers i la inflació no ajuden. “Les marques de cervesa ens han dit que tornaran a apujar el preu. Suposarà la setena pujada en només aquest any”, assegura.

La pèrdua de negocis de dia

Pel que fa a la situació del carrer de Joaquim Costa, Bordas recorda que fa temps que viu una transformació. Per una part perquè els clients més joves, de 20 anys, ja no hi van. Acostumen a anar-hi persones d’entre 30 i 40 anys que busquen ofertes “més particulars”. “Ara els bars s’han de diferenciar molt més entre ells. Per exemple el 33/45 posa música electrònica, el Bar Betty Ford música australiana i el Pantera Mambo llatina”, afirma. Una altra diferència entre el Joaquim Costa i el d’ara és que alguns bars o restaurants de dia han estat substituïts per locals nocturns, com és el cas del Two Schmucks i el Bjota. “Molts negocis que obren ara són de nit perquè al Raval no hi ha prou oficines i, per tant, poca gent dina o esmorza fora de casa entre setmana. També repercuteix que una bona part dels veïns i treballadors són d’origen estranger i acostumen a menjar a restaurants amb cuina típica dels seus països d’origen”, detalla sobre una realitat que, de moment, tot apunta que podria anar a més.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa