El projecte TACTIC de logística urbana sostenible i intel·ligent del Mercat de Provençals ha arrencat la fase de prova, que durarà fins a l’octubre. A través del projecte s’ofereixen opcions de lliurament de logística verda als clients d’aquest mercat del barri de Sant Martí. Un cop el client fa la compra, pot escollir entre rebre els productes al seu domicili a través de mitjans de repartiment convencionals o bé a través d’un sistema de logística verda, és a dir, amb bicicletes o furgonetes elèctriques. Comptar amb més d’una opció permet a l’operador logístic utilitzar la mida i el tipus de vehicle que millor s’adapti a la demanda. Així s’evita la circulació de furgonetes mig buides i millora l’eficiència logística.
El projecte s’ha finançat amb 178.125 euros provinents de fons de la Unió Europea. Està impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, la Metropole du Grand París i l’EIT Urban Mobility que treballen conjuntament amb Factual Consulting i tres partners comercials: Hermeneus World, Clem i VANaPEDAL.

Avantatges pels mercats, els clients i les ciutats
A través del projecte TACTIC s’han desenvolupat i posat en relació productes com un mercat digital integrat amb serveis d’ecologística, una plataforma de furgonetes elèctriques compartides i una operació de logística ecològica amb bicicletes elèctriques de càrrega i patinets elèctrics equipats amb una caixa refrigerada. El projecte permetrà provar aquest servei i garantir que els operadors logístics tinguin operacions més eficients, estalviant en costos, i utilitzin tecnologia avançada per planificar les millors rutes de lliurament. També ajudarà al fet que el comerç i els mercats locals ampliïn el seu abast i accelerin les oportunitats de creixement i que els usuaris tinguin accés a alternatives de lliurament sostenibles i còmodes i resposta en temps real i opcions de lliurament flexibles a banda d’estalviar i tenir un accés més fàcil als productes locals.