Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Els serveis més ben valorats de Barcelona: dos d’habituals i una sorpresa

Només dos serveis municipals de Barcelona superen el notable alt, però certament no és cap sorpresa. Els Bombers de Barcelona i les biblioteques obtenen un 8,3 i un 8 a l’Enquesta de Serveis Municipals de 2025, notes semblants a les que ha aconseguit els darrers anys. En el primer cas, la nota més baixa l’aconsegueix el 2023 i és un 8. En el segon, fa dos anys que assoleix el 8, sent el 7,7 la puntuació més baixa que ha assolit els darrers deu anys. 

Els bombers i les biblioteques fa anys que dominen les dues primeres posicions del podi, que aquest any tanca el tramvia. Els últims quatre anys s’havia posicionat entre els cinc primers de la llista i aquest any fa el salt definitiu al podi amb un 7,7 general. Una nota que encara és més elevada pels mateixos usuaris del servei, que el puntuen amb un 8,2, dues dècimes puntuals més que l’any anterior. 

Dels tres serveis millor valorats, el tramvia és el que més incrementa la seva bona valoració. És l’únic que augmenta prop de mig punt –quatre dècimes, concretament– durant l’última dècada. Tres de cada deu enquestats consideren que el servei del tramvia ha millorat aquest any, coincidint amb l’ampliació fins a Francesc Macià, i el 15% creu que està igual. Hi ha un 50% que no respon i la xifra que considera que ha empitjorat és residual. 

El tramvia arriba a Verdaguer des de Glòries el dia de l'estrena del servei en dia feiner/ ACN
El tramvia arriba a Verdaguer des de Glòries el dia de l’estrena del servei en dia feiner / ACN

Altres serveis de l’Ajuntament ben valorats

Empatat amb el tramvia, amb el mateix 7,7, hi ha els centres cívics. Els usuaris d’aquest servei eleven la nota tres dècimes, assolint un rècord que els centres cívics no aconsegueix des del 2018. El 22% dels ciutadans consideren que aquest servei ha millorat, una nota baixa comparat amb altres com els eixos verds o l’autobús. Una nota, en el fons, poc significativa perquè la meitat d’usuaris (el 54%) no saben què respondre, previsiblement, ja estaven satisfets amb el servei.  

Les activitats culturals, les festes populars, els mercats, el metro i el bus, la recollida d’escombraries i l’enllumenat públic soc els altres serveis de l’enquesta que superen el 7. A l’altre extrem, l’aparcament és l’únic que suspèn amb 4,2. El 53% dels ciutadans consideren, a més, que han empitjorat el darrer any.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa