Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Aquesta carretera de Barcelona és la més perillosa de Catalunya

El RACC ha presentat aquest dimecres el 23è estudi IRAP, que analitza el trienni 2021-2023, i ha donat a conèixer la carretera més perillosa de tota Catalunya. Un any més, l’Arrabassada ha tornat a ser considerada la via més perillosa de Catalunya, sobretot per l’elevada xifra de sinistres amb motocicletes implicades que hi tenen lloc. De fet, segons les dades que s’han donat a conèixer, en el 100% dels accidents amb morts i ferits greus hi participa almenys una motocicleta.

El director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori, David Prat, ha assegurat que la Generalitat “ja no sap que més fer” per a reduir la sinistralitat en aquesta carretera, i ha recordat que l’any 2022 es va fer una inversió de 700.000 euros en separadors de fluxos i cunetes trepitjables per a millorar la seguretat a la via.

Malgrat les millores dutes a terme, Prat ha lamentat que en els últims tres anys s’hi ha produït deu accidents mortals, tots amb una moto implicada. “Hem fet moltes intervencions, però veiem que no hi ha una correlació entre els accidents que hi ha i les millores que es poden fer”, ha assenyalat Prat que s’ha mostrat convençut que en aquesta carretera “hi ha un problema d’incivisme”.

Un jove és atès a la carretera de l'Arrabassada després de caure / D.C.
Un jove és atès a la carretera de l’Arrabassada després de caure / D.C.

Les vies catalanes més perilloses

A banda de l’Arrabassada, en el llistat de les carreteres més perilloses de Catalunya hi ha: la T-314 entre Cambrils i Reus; la B-502 entre Vilassar de Mar i Argentona; la BV-5001, entre Martorelles i Vilanova del Vallès; la TP-7225, entre Reus i el Morell; la GI-64, entre Torroella de Montgrí i l’Estartit; la BP-2151, entre Sant Sadurní d’Anoia i Sant Pere de Ribes; la GI-643 entre Torroella de Montgrí i Parlavà; la BV-1201, entre Olesa i Castellbisbal i la GI-673 i GI-674 entre Caldes de Malavella i Llagostera. És a dir, cinc de les deu més perilloses es troben a Barcelona.

De fet, l’índex de risc a les carreteres catalanes, que mesura la probabilitat de patir un accident, ha crescut un 5,7% en els darrers 3 anys, canviant la tendència a la baixa que s’arrossegava des de fa 11. A més, a Barcelona, i també a Girona, augmenta el nombre de quilòmetres amb risc “alt” i “molt alt” en 2 i 4 punts percentuals, respectivament. Lleida disminueix en 1 punt i Tarragona és la que més baixa, amb 10 punts (de 21% a 11%).

Les carreteres més segures

Per contra, el tram amb menys risc de Catalunya durant aquest trienni va ser la C-23 a Gurb i Calldenes (Barcelona) i, tot i que es registren més de 20.000 vehicles diaris, “no té cap accident mortal o greu registrat als darrers 3 anys”. El segueix el tram de la A-7 que va de Vandellós a Cambrils, el de la C-16 entre Navàs i Gironella i el de la B-40 entre Viladecavalls i Terrassa.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa