El cos de Bombers de Barcelona és el servei més ben valorat pels barcelonins i barcelonines segons la darrera enquesta de serveis municipals de l’Ajuntament. Un dels molts aspectes sobre els quals pregunta aquesta enquesta és la valoració que fan els ciutadans sobre els serveis públics de la ciutat. I si els Bombers estan al capdamunt amb una puntuació de 8 sobre 10, a la cua hi ha el servei d’aparcament, amb un suspens com una catedral, un 3,9 sobre 10. Un suspens que arrossega des que es va començar a fer l’enquesta de serveis municipals l’any 2013. Aleshores va obtenir una puntuació de 3,5, i al llarg dels anys no ha passat de la puntuació màxima del 4,1 sobre 10 que va obtenir el 2021. I els dos anys següents la percepció ha continuat essent negativa.
A l’evident problema d’aparcament que hi ha a la ciutat, i que ara s’ha vist agreujat per les diverses obres en marxa destinades a guanyar zones verdes i per a vianants, com la Superilla de l’Eixample, s’hi suma el segon pitjor servei segons els ciutadans enquestats: la circulació. Un còctel, congestió de trànsit i aparcament, que fan que cada vegada sigui més carregós entrar a la ciutat en vehicle privat.

Aparcar, car i difícil
Venir a Barcelona en vehicle privat comporta pagar per aparcar en la majoria dels casos. La zona verda i la zona blava d’estacionament regulat s’ha expandit a gairebé tots els racons de la ciutat, en un intent municipal de preservar per als veïns aparcaments als seus barris, dissuadir alguns conductors per tal de reduir el trànsit rodat a la ciutat i també per garantir la rotació en determinades més congestionades de la ciutat. I l’altra opció són els pàrquings vigilats, públics i privats, on el preu de l’hora s’assembla molt al de l’estacionament al carrer, però amb la possibilitat d’estar-s’hi moltes més hores. Sigui com sigui, aparcar a Barcelona és molt car, de fet, té les tarifes més elevades de tot el país.