L’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) i l’Ateneu de Fabricació de les Corts, amb la col·laboració de Barcelona Activa, s’han unit per crear el projecte “3D per a tothom”, dissenyant jocs de taula inclusius per persones amb discapacitat visual i un suport per subjectar el comandament activador que tenen els semàfors acústics de la ciutat de Barcelona.
Marta Villanueva, regidora de Salut, Persones amb Discapacitat i Estratègia contra la Soledat assegura que “Barcelona és una ciutat compromesa amb la inclusió de les persones amb diversitat funcional i treballa de forma constant per garantir la plena integració de les persones amb discapacitat, promoure la seva autonomia i protegir la seva dignitat”.

Quatre jocs de taula
El dòmino, les dames, el quatre en ratlla i el memory s’han dissenyat i construït amb un vessant inclusiu, amb formes, mesures, textures i colors que faciliten el joc per a totes les persones. A més, han fet un cinquè joc, amb 10 cel·les i 6 elements Braille, amb els quals es podrà construir les lletres de l’alfabet.
Suport en subjectar el comandament dels semàfors
L’Ajuntament ha dissenyat aquest element de suport per permetre acoblar el comandament al bastó o l’arnès del gos pigall, així que amb una mà es poden subjectar els elements de mobilitat i activar el semàfor acústic i així tenir una mà lliure per millorar la vida autònoma de les persones amb discapacitat visual.
A disposició dels barcelonins i barcelonines
Les persones que estiguin interessades en el suport pel comandament poden dirigir-se a l’Ateneu, de forma presencial, demanar cita prèvia, o descarregar l’arxiu directament des del BCNROC i imprimir-lo en una impressora 3D. Pel que fa als jocs de taula tota persona que vulgui disposar-ne s’haurà d’adreçar al Banc del Moviment o demanar ajuda per a construir-ne un.
