Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’Ajuntament gasta més de 550.000 euros en un anunci i un estel de Nadal

L’Ajuntament de Barcelona ha gastat més de 550.000 euros en un anunci de Nadal i en l’estel gegant que s’ha instal·lat a la plaça de Sant Jaume en substitució del tradicional pessebre. Segons ha denunciat el president de Junts per Catalunya-Trias per Barcelona a l’Ajuntament Jordi Martí Galbis, el cost de l’estel s’ha enfilat fins als 145.000 euros, mentre que el de l’espot de Cora, l’àpat infinit, que s’ha pogut veure en infinitat d’ocasions a TV3, ha estat de 406.000 euros. Les despeses han estat confirmades també al TOT Barcelona per l’Institut de Cultura de Barcelona (Icub).

Martí Galbis ha publicat un post a la xarxa X -l’antic Twitter- en el qual es pregunta si cal gastar-se 145.000 euros i 406.000 euros en un estel de Nadal i en un anunci per desitjar bones festes. “Després, el govern de Collboni denega ajuts a entitats que fan una gran tasca social i solidària amb l’excusa que no hi ha prou pressupost”, ha escrit el president dels juntaires al consistori.

La inseguretat, desbocada entre les preocupacions ciutadanes

En declaracions al TOT Barcelona, Martí Galbis critica Collboni perquè des de l’inici del mandat ha demostrat que estar més centrat en la imatge, les fotografies i la propaganda que en la gestió efectiva de la ciutat. “En lloc de liderar amb accions concretes i efectives, l’actual govern municipal sovint es queda en anuncis i titulars sense una gestió real que respongui a les necessitats dels barcelonins”, valora. I afegeix que “a la ciutat de l’estel gegant de la plaça Sant Jaume i del sopar de Nadal al terrat de la Cora, la inseguretat i la massificació turística segueixen desbocades en el llistat de preocupacions ciutadanes”, subratlla en referència als resultats del darrer Baròmetre municipal. “Tenim un alcalde que sembla més còmode i actiu en les celebracions i els festivals, que arremangat i aportant solucions als principals problemes de la ciutat”. Segons Martí Galbis, “Barcelona necessita un lideratge que vagi més enllà de la imatge i que es tradueixi en millores tangibles per a la ciutat i els seus habitants. Millores i progrés que no ens arribaran amb estels lluminosos que costen 145.000 euros o campanyes publicitàries de Nadal a les quals es dediquen centenars de milers d’euros”.

Fonts de Junts recorden que l’import de l’estel el va donar el regidor de Cultura Xavier Marcé el dia de presentació, mentre que els 406.000 euros de la campanya de Nadal corresponen només a la despesa en difusió, en insercions publicitàries, i formen part de l’acord marc que el consistori té amb l’agència de mitjans Carat. El grup municipal assegura que la creativitat i producció va per una altra banda i costa trobar el detall, ja que el govern municipal “no és gaire transparent” i els imports acaben “camuflats” en contractes marcs anuals o plurianuals “difícils de discernir”.

Un estel de 2,5 tones i un àpat de Nadal en un terrat

L’estel de la plaça de Sant Jaume, batejat amb el nom Orígen, incorpora 20 puntes, cadascuna de quatre metres de longitud. Amb un diàmetre de nou metres, una amplada màxima de 10,6 metres i un pes de 2,5 tones, la peça és una creació artística de Xevi Bayona i i Àlex Posada. D’altra banda, l’espot L’àpat infinit del dia de Nadal, que acaba tenint lloc en un terrat d’un edifici de la ciutat tot i ser hivern, ha estat creat per l’agència Soon in Tokyo, juntament amb la productora de vídeo Primo.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a gener 05, 2025 | 14:45
    Ricard gener 05, 2025 | 14:45
    La generosa "Cora" de l'anunci té l'aspecte d'acabada d'arribar del desert de Nou Mèxic. Ja sabem que als que es manifesten amb Bocs els fem nosa els catalans. Però no podem ni tan sols sortir als anuncis de la l'ajuntament del cap i casal?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa