Aquest dimecres, diverses ciutats de tot l’Estat s’han llevat amb anuncis en marquesines i lones en edificis amb un missatge misteriós de la marca de galetes Oreo. A Barcelona, s’ha pogut veure en marquesines amb el missatge -escrit en castellà: “Adeu, Barcelona, la teva Oreo de sempre s’acomiada”. I s’afegeix el missatge “ens trenca el cor”, i un codi QR a través del qual els consumidors poden deixar missatges de comiat. En un comunicat, la companya propietària de la marca, Mondelez International, vol comunicar una “sorprenent ruptura”, però alhora, sense donar més detalls, deixa la porta oberta a “un nou futur” per a aquesta galeta. Aquesta galeta es ven actualment en més de 100 països de tot el món, i segons les dades difoses per la companyia, és la galeta més venuda del segle XXI, amb gairebé 2.900 milions de dòlars d’ingressos anuals a tot el món.

Es deixaran de vendre galetes Oreo a Catalunya?
Mondelez, és la propietària d’Oreo, però també de marques tan conegudes a Barcelona com Fontaneda, LU, la xocolata Suchard, Milka i Toblerone, a més dels caramels Halls i formatges com Philadelphia o El Caserío. A Barcelona i Catalunya, la galeta Oreo va començar a comercialitzar-se en el format actual l’any 1995.
A les xarxes socials, i també als mitjans de comunicació, s’han disparat les especulacions sobre què passarà realment amb les galetes Oreo -i els seus derivats, perquè a hores d’ara hi ha postres d’Oreo, gelats i altres productes com pastissos fets amb aquesta galeta- si es tracta només d’una campanya de màrqueting per presentar una nova imatge del producte, o fins i tot de la seva composició, o si, per contra, deixaran de vendre’s a l’Estat. De moment, la companyia guarda silenci.
En qualsevol cas, els fans d’aquesta galeta i els seus complements hauran d’esperar a conèixer el desenllaç per si el d’avui és “un adeu per sempre o un adeu per un instant”.