L’Ajuntament de Barcelona ha donat per finalitzades les obres d’urbanització del tram de la Gran Via sobre els túnels de les Glòries, entre el carrer de Badajoz i la rambla del Poblenou. Es tracta de l’espai que va quedar alliberat del trànsit amb l’obertura dels túnels, el qual s’ha urbanitzat durant la primera fase de les actuacions, que ha actuat sobre prop de 27.000 metres quadrats a la banda muntanya de l’avinguda. El conjunt final de les obres, però, encara no ha acabat. De fet, des del consistori remarquen que un cop es completi la transformació, aquest tram de la Gran Via, de 50 metres d’amplada i 70.000 metres quadrats de superfície, esdevindrà un espai que afavorirà els usos ciutadans, el passeig, el joc i l’estada.
Des del govern de Jaume Collboni també apunten que la nova Gran Via està pensada per afavorir els desplaçaments a peu, els usos socials de l’espai públic i la connectivitat amb els barris de l’entorn: “Sempre hem dit que allò que funcionava s’havia de consolidar i estructurar, i hem guanyat un passeig verd amb zones d’estada i de joc, amb mobilitat sostenible, i a més a més una millor connexió entre el Clot i el Poblenou“, ha destacat la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, que manté que “és un espai guanyat per la ciutadania per on abans circulaven cotxes”. Des de l’Ajuntament asseguren que “el verd” dels arbres és “un element clau” de la transformació, i remarquen que, un cop finalitzades totes les obres, s’hauran plantat 400 arbres en aquesta zona.

Les pròximes obres
A la banda mar de la Gran Via les obres començaran aquesta tardor. En aquest cas, tal com recorden des del consistori, el projecte és conjunt amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), ja que aborda i millora la xarxa tramviària: “La urbanització inclourà una vorera de 4 metres, un carril d’ús local i bicicletes i un espai per al tramvia desdoblat i busos en doble sentit”, afegeixen des del govern municipal, que asseguren que la Gran Via, després de les actuacions, prioritzarà “la mobilitat sostenible”.